HP Inc. beschermt bedrijven tegen online veiligheidsdreigingen met HP Sure Click

Bedrijf slaat handen ineen met Bromium Inc. voor het versterken van ’s werelds veiligste pc’s

17 FEBRUARI 2017, AMSTELVEEN
HP Inc. kondigt op de RSA Conference 2017 de toevoeging van HP Sure Click technologie aan, om gebruikers te beschermen tegen online veiligheidsdreigingen. HP werkte nauw samen met Bromium Inc. voor een oplossing die organisaties helpt te beschermen tegen malware en ransomware die medewerkers per ongeluk downloaden. HP Sure Click zal als eerst beschikbaar zijn op de bekroonde HP EliteBook x360 1030 G2.

HP Inc. kondigt op de RSA Conference 2017 de toevoeging van HP Sure Click technologie aan, om gebruikers te beschermen tegen online veiligheidsdreigingen. HP werkte nauw samen met Bromium Inc. voor een oplossing die organisaties helpt te beschermen tegen malware en ransomware die medewerkers per ongeluk downloaden. HP Sure Click zal als eerst beschikbaar zijn op de bekroonde HP EliteBook x360 1030 G2[i].

“Onder IT-managers noemt 81 procent ‘surfen op onbeveiligde websites’ de primaire bron van online aanvallen. Bedrijven worden daarmee uitgedaagd om zichzelf te beschermen tegen deze steeds veranderende bedreiging[ii]”, zegt Alex Cho, vice president en general manager, Commercial PC’s, Personal Systems, HP Inc. “Door samen te werken met Bromium om HP Sure Click te creëren, kunnen we als standaardfunctie iedereen voorzien van exclusieve hardware-enforced beveiliging voor webbrowsers. Dit geeft zowel de gebruiker als het bedrijf de vrijheid om veilig op het web te surfen.”

Uit een enquête onder 400 CIO’s, geeft 68 procent aan dat aanvallers geavanceerder worden, waardoor het voor de gebruiker steeds moeilijk wordt om het verschil te zien tussen een veilige en onveilige website[iii]. HP Sure Click is geprogrammeerd om de verantwoordelijkheid van de gebruiker te verplaatsen naar de computer. Met HP Sure Click worden veel verschillende soorten online aanvallen vanuit pop-up websites met malware of ransomware automatisch geblokkeerd.

Wanneer een gebruiker surft via Internet Explorer of Chromium zal elke bezochte website HP Sure Click in gang zetten. Zo creëert HP Sure Click, elke keer dat een gebruiker een website bezoekt, een geïsoleerde hardware-based surfsessie. Deze elimineert het vermogen van een website om pop-ups te openen.

“HP’s filosofie over en benadering tot veiligheid komt overeen met onze eigen missie, het tegengaan van cybercrime en het internet veilig maken voor elke gebruiker,” zegt Ian Pratt, medeoprichter en CEO van Bromium Inc. “Wij zijn ontzettend blij met deze strategische samenwerking en kijken ernaar uit om Bromium’s virtualization-based security als platform te gebruiken voor HP Sure Click om veilig surfen mogelijk te maken op HP’s apparatuur.”

HP Sure Click wordt in de lente van 2017 geïntroduceerd als een download voor de HP EliteBook x360 1030 G2 en zal een standaard applicatie worden op Elite PC platforms vanaf de tweede helft van 2017. Voor meer informatie over HP’s beveiliging- en beheerfuncties voor Elite PC’s, kijk op: www.hp.com/go/clientsecurity.

[i] Coming soon as a web-download for the HP EliteBook x360 G2 on www.hp.com/go/clientmanagement and supports Microsoft® Internet Explorer and Chromium™.

[ii] The Challenge of Preventing Browser-Borne Malware, Ponemon Institute, sponsored by Spikes, February 2015.

[iii] Study of 400 CIOs for large enterprises in the United States, United Kingdom and Germany, conducted by Vanson Bourne on behalf of Bromium® Inc., January 24, 2017.