HP levert ‘s werelds veiligste mobiele workstations voor digitale creators

Nieuwe ZBook mobiele workstations bieden innovators uitstekende VR-mogelijkheden en meer

24 APRIL 2017, AMSTELVEEN

Amstelveen, 24 april 2017 – HP Inc. kondigt een geweldige nieuwe lijn aan van ZBook mobiele workstations. Deze beschikken over de kracht van een HP Z desktop in een lichtgewicht mobiel design, inclusief bekroonde displaytechnologie, 3D-graphics en server-grade processorvermogen. Met deze nieuwe reeks workstations biedt HP continue wereldklasse innovaties aan filmmakers, ontwerpers, artiesten, ontdekkers en andere visionaire denkers.

“Onze Z-workstations zijn een toonaangevende keuze voor klanten wereldwijd op het gebied van innovatie, betrouwbaarheid, prestatie en applicatie-certificering”, zegt Gwen Coble, directeur workstations, thin clients, retailoplossingen en immersive computing, HP Inc. EMEA. “De veiligheid van de klant blijft toenemen, daarom is deze vierde generatie HP ZBook workstations de veiligste en best configureerbare mobiele workstations tot nu toe1. Dit verzekert de bescherming van de intellectuele eigendommen van digitale creators, zodat zij zich kunnen richten op het leveren van hun beste werk zonder zich zorgen te maken over IP-diefstal of inbreuk.”

HP heeft de beveiliging opnieuw uitgevonden, voor zijn vierde generatie ZBook workstations door het aanbieden van meerdere unieke beveiligingsfuncties zoals: HP Sure Start Gen32, de eerste zelfherstellende PC BIOS in de sector met uitgebreide encryptie, sterke authenticatie, bescherming tegen malware, gegevensbescherming, identiteitsverzekering, bedreigingdetectie en -reactie.

HP creëert ook dynamische apparaten met hoge prestaties waarmee klanten hun passie volgen en hun doelen bereiken zonder in te leveren op stijl of flexibiliteit. Een van de modellen is configureerbaar voor een extra soepele VR-ervaring. VR-creatie voor consumptie is snel de strategische richting aan het worden voor veel bedrijven, van pretparken tot autofabrikanten en HP begon al in 2016 met de verkoop van krachtige, VR-ready desktop workstations.

Vier nieuwe modellen: Creëer altijd en overal, zonder grenzen

De HP ZBook Studio, HP’s premium mobiele workstation gemaakt voor creatieve visionairs zoals filmmakers, architecten en ingenieurs, beschikt nu over een batterijduur van 16,5 uur3. De HP ZBook Studio biedt adembenemende kracht wat alleen voor mogelijk werd gehouden met een workstation desktop, in een strak, modern en prachtig design, en is zorgvuldig gemaakt en volledig afgewerkt met aluminium, diamond-cut randen en een verbluffend HP DreamColor 4K UHM display4 die 100 procent Adobe® RGB ondersteunt. Met een dikte van slechts 18mm en beginnend op 2,08 kg, ervaar je de kracht van ’s werelds eerste quad core workstation ultrabook™6. Uitgerust met krachtige server-grade Intel® Xeon® of 7e generatie CoreTM processors7, NVIDIA® Quadro® professional graphics en tot 2TB8 aan opslagruimte, dual HP Z Turbo Drives4 en dual Thunderbolt™ 3-poorten die een bandbreedte van 40 GB/s ondersteunen.

De HP ZBook 17 levert HP’s ultieme kracht en prestaties. De HP ZBook 17 is uitgerust met een keuze tussen de laatste Intel® Xeon® of de 7e generatie CoreTM processors7, een NVIDIA® Quadro® of een AMD RadeonPro™ graphics, tot 4TB aan opslagruimte8, dual Thunderbolt™ 3-poorten en meer. De HP ZBook 17 is ook configureerbaar met sterke grafische kaarten voor optimale kracht om VR-content tot leven te wekken in een ultrasoepele 90 FPS VR-ervaring op twee mogelijke grafische kaarten. De HP Zbook 17 G4 kan bovendien worden voorzien van een Nvidia Quadro P5000-gpu, 64GB DDR4 werkgeheugen en 4TB aan opslag in combinatie met een Dreamcolor UHD-scherm.

De HP ZBook 15 wordt gebruikt door NASA om de grenzen van de wetenschap te verleggen en voor ontdekkingen op het International Space Station (ISS). De HP ZBook Mobile Workstations doorstaan 120,000 testuren en zijn gemaakt voor intensief werk met Intel® Xeon® of 7e generatie CoreTM processors7, met tot 3TB aan opslag8 en NVIDIA® Quadro® of AMD RadeonPro™ graphics. HP voert geavanceerde tests en prestatiebenchmarks uit om de optimale ervaring te kunnen leveren met de belangrijkste applicaties van toonaangevende softwarepartners zoals Adobe® en Autodesk.

De HP ZBook 14u is HP’s kleinste en lichtste mobiele workstation. Dit Ultrabook™ workstation levert buitengewone prestaties op het gebied van kracht en graphics in een dun design van slechts 22mm dik en weegt slechts 1,6kg5. Deze kleine krachtpatser heeft een indrukwekkend design met een 14” FHD-display met optionele touchfunctionaliteit, AMD FirePro™ 3D-graphics met 2GB aan videogeheugen, de laatste 7e generatie CoreTM-processors, tot 32GB aan geheugen en tot 2TB aan opslagcapaciteit8. Bovendien is deze gecertificeerd voor grote softwareapplicaties zodat je snel kan werken met meerdere applicaties. Klanten die een workstation Ultrabook met een 15” display willen, kiezen voor de recent aangekondigde HP ZBook 15u.

De HP ZBook Mobiele Workstations komen ook met voorgeïnstalleerde HP Remote Graphics Software voor samenwerken op afstand, evenals HP’s Performance Advisor voor optimale prestaties en HP Velocity voor betrouwbare en snelle netwerkprestaties. ZBook Mobiele workstations zijn tevens ISV-gecertificeerd en getest op militaire standaarden (MIL_STD_810G)9.

Prijzen en Beschikbaarheid

HP ZBook Studio is nu beschikbaar in EMEA beginnend op €1,450.

HP ZBook 17 is nu beschikbaar in EMEA beginnend op €1,500.

HP ZBook 15 is nu beschikbaar in EMEA beginnend op €1,350.

HP ZBook 14u prijzen en beschikbaarheid worden deze zomer aangekondigd.

HP ZBook 15u heeft een startprijs van €1,050 en is sinds Januari beschikbaar

Legal disclaimers

1. Based on HP’s unique and comprehensive security capabilities at no additional cost and HP’s Manageability Integration Kit’s management of every aspect of a PC including hardware, BIOS and software management using Microsoft System Center Configuration Manager among mobile workstation vendors as of Jan. 2017 on HP Mobile Workstations with 7th Gen Intel® Processors.
  2. HP Sure Start Gen3 is available on HP products equipped with Intel® 7th generation processors
  3. Windows 10 MM14 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.
  4. Sold separately or as an optional feature.
  5. Weight will vary by configuration.
  6. “World's first quad core workstation UltrabookTM" *Based on HP's internal analysis of all mobile workstation models from any vendors with >200 thousand unit annual sales as of October 29, 2015, having Quad-core CPU's, with Intel's Ultrabook Certification
  7. Multi-Core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering is not a measurement of higher performance.
  8. For hard drives, GB = 1 billion bytes. TB = 1 trillion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 30GB (for Windows 10) of system disk is reserved for system recovery software.
  9. MIL STD 810G testing is not intended to demonstrate fitness for U.S. Department of Defense contract requirements or for military use. Test results are not a guarantee of future performance under these test conditions. Damage under the MIL STD test conditions or any accidental damage requires an optional HP Accidental Damage Protection Care Pack