HP introduceert Instant Ink en bespaart consumenten en zzp’ers tot 70% op originele inkt

Voor een vast laag maandbedrag altijd genoeg originele inkt in huis

31 MEI 2017, AMSTELVEEN
Highlights: • HP lanceert Instant Ink, een nieuwe service in de markt waarmee inkt aan huis wordt geleverd. Zo hebben klanten altijd op tijd de juiste inktcartridge voor hun printer en besparen ze tot 70% op de kosten van originele inkt(1) • Op basis van je verwachte maandelijkse printbehoefte neem je een service af. Deze service kijkt per pagina: een fotoafdruk telt daarbij hetzelfde als een zwart-wit tekstpagina • De printer bestelt zelf de originele HP-inkt, zodat het tijdig op het huis- of bedrijfsadres van de klant wordt geleverd(2). Er zijn verschillende inschrijfopties mogelijk, gebaseerd op het aantal af te drukken pagina’s en niet op het gebruik van inkt.

Steeds vaker nemen consumenten een dienst af om zorgeloos te kunnen genieten van producten en ervaringen zoals films, boodschappen en muziek. Om geld te besparen of voor het gemak. HP speelt daar op in met een nieuwe service waarbij de juiste cartridges met originele HP-inkt aan huis worden geleverd. De printer bestelt automatisch de juiste cartridges, vóórdat deze leeg zijn, zodat de consument nooit zonder inkt zit. HP Instant Ink zorgt ervoor dat consumenten en zzp’ers niet meer hoeven na te denken over welke cartridge ze nodig hebben en wanneer, ze tijd kunnen besparen door niet speciaal voor de cartridges naar de winkel te hoeven gaan en tot 70% kunnen besparen op de kosten van originele HP-inkt.

Zodra een klant zich inschrijft voor een HP Instant Ink service naar keuze, ontvangt deze de Instant Ink cartridge die geschikt is voor zijn of haar printer. Vanaf dat moment houdt de printer bij hoeveel pagina’s er worden afgedrukt, wat via het internet wordt gedeeld met de service. Wanneer de inkt opraakt, geeft de printer een signaal aan HP waardoor automatisch een nieuwe cartridge wordt verstuurd. Het pakket bevat naast de nieuwe cartridges ook een retourenvelop om de oude cartridge terug te sturen en te recyclen.

De service biedt drie plannen aan van €2,99 per maand (50 pagina’s), €4,99 per maand (150 pagina’s) en €9,99 per maand (300 pagina’s). Buiten de bundel kunnen klanten tegen een eveneens aantrekkelijk tarief printjes bijkopen. De klant kan pagina’s meenemen naar de volgende maand tot het maximum maandvolume van het plan (vb. in een plan voor 50 pagina's, kunnen maximaal 50 pagina’s worden meegenomen)3. Om er voor te zorgen dat de consument flexibel is en blijft, kan het gekozen plan op elk moment worden gewijzigd of worden gestopt. Mocht de klant een piek voorzien in het printgebruik, dan is het mogelijk om contact op te nemen met Instant Ink Express, zodat de klant voldoende cartridges ontvangt om aan de printbehoefte te voldoen.

“Consumenten willen tijd besparen, geld besparen en hun leven makkelijker maken met behulp van slimme technologieën en dat is mogelijk met behulp van HP Instant Ink”, zegt Hans Jose, Instant Ink Country Manager Benelux, HP Inc.Instant Ink zorgt daarnaast voor enorme besparingen op inkt en neemt zorgen weg bij de consumenten. We brengen drukke huishoudens, scholieren, studenten en zzp’ers de mogelijkheid om nog meer te focussen op wat voor hen belangrijk is. Het zorgeloos genieten van hun herinneringen op print, het uitprinten van opdrachten en projecten voor school en studie, en het met succes inzetten van printing bij het uitoefenen van het werk.

HP Instant Ink: hoe werkt het

Door je aan te melden voor de HP Instant Ink Service kunnen klanten zwart-wit of kleurendocumenten en foto’s afdrukken vanaf slechts €2,99 per maand. Daarmee besparen de klanten tot 70 procent4. Originele HP-inkt wordt door de printer besteld en vervolgens geleverd op het opgegeven huis- of bedrijfsadres. Hiervoor zijn verschillende flexibele plannen beschikbaar gebaseerd op het aantal af te drukken pagina’s, niet de hoeveelheid inkt die wordt gebruikt. Een gestaffeld prijsmodel is beschikbaar en ongebruikte pagina’s worden doorgeschoven, met een maximumaantal van de maandelijkse hoeveelheid waar de klant op ingeschreven is (50, 100 of 300 pagina’s). Gebruikers kunnen hun abonnement op elk moment aanpassen of annuleren5. Voor maanden waarin een klant meer wil afdrukken worden pakketten aangeboden van 15, 20 of 25 pagina’s voor maar €1, afhankelijk van de gekozen Instant Ink-service6.

Prijzen en beschikbaarheid

HP Instant Ink is beschikbaar middels een gestaffeld prijsmodel:

• Print Soms: € 2,99 voor 50 pagina’s per maand
  • Print Regelmatig: € 4,99 voor 100 pagina’s per maand
  • Print Vaak: € 9,99 voor 300 pagina’s per maand

HP Instant Ink is nu beschikbaar in Nederland. HP instant Ink is bruikbaar in de volgende reeks bestaande HP printers7:

HP DeskJet 3630, 3720, 3730
HP ENVY 4500, 4520, 5530, 5540, 5640, 7640
HP OfficeJet 3830, 4630, 4650, 5740, 6950
HP OfficeJet Pro 6830, 6960, 6970, 8210, 8610, 8620, 8710, 8720, 8730, 8740

Klik hier voor meer informatie over Instant Ink en hiervoor bruikbare printers.

Notes to editors

1.Op basis van het HP Instant Ink-serviceabonnement van 300 pagina’s (besparingen voor andere abonnementen zijn kleiner). Op basis van gebruik van alle pagina’s in een abonnement zonder extra pagina’s te kopen, vergeleken met de kosten per pagina (CPP) om ISO/IEC 24711-pagina’s af te drukken op een marktmeerderheid van kleureninkjetprinters van minder dan 200 euro die gebruik maken van originele cartridges met een standaardcapaciteit, zoals gemeld door IDC in Q2 2016. Onderzoek op basis van de adviesprijzen van fabrikanten van SPIRE vanaf september 2016 en paginaopbrengst zoals vermeld op de website van de fabrikant vanaf september 2016. Ga voor meer informatie naar hp.com/go/nlcompare. Alle prijzen zijn inclusief btw. ISO-opbrengst bij continu printen in standaardmodus. Werkelijke besparingen kunnen variëren, afhankelijk van het werkelijke aantal afgedrukte pagina’s per maand en de inhoud van de afgedrukte pagina’s. Voor meer informatie over ISO-standaarden: hp.com/go/pageyield.

2.Besteld door de printer als dat nodig is, mits de klant verbinding heeft met internet. De beschikbaarheid kan in uitzonderlijke gevallen variëren. Als je meer inkt gebruikt dan verwacht, is snelle levering mogelijk via supportservices. Kijk op hp.com/go/instantinksupport of bel met HP Support (020 721 9041) voor hulp bij het oplossen van problemen.

3.Meeneem maakt het mogelijk pagina's die in een maand niet gebruikt zijn in een Meeneem-account te plaatsen en deze te gebruiken voor overschrijding van het maandelijkse aantal pagina's. Het Meeneem-account mag niet meer bevatten dan het maximum aantal pagina's per maand volgens je serviceplan (bijv. € 2,99 voor een plan van 50 pagina's = maximaal 50 meeneempagina's).

4.Besparingen gebaseerd op jaarlijkse kosten van de service voor iedere pagina op HP Instant Ink Service zonder aanvullende pagina’s aan te schaffen, in vergelijking met de gemiddelde jaarlijkse kosten van de meeste kleureninkjetprinters op de markt die minder dan 200 euro kosten, zoals gemeld door IDC in Q2 2016 waarbij gebruik wordt gemaakt van originele cartridges van standaardcapaciteit voor het afdrukken van hetzelfde aantal pagina’s voor ieder pagina-abonnement (50, 100 of 300 per maand per 12 maanden) op basis van de gemiddelde kosten per pagina (CPP). Kosten per pagina gebaseerd op indicatieve prijzen van benodigdheden van fabrikanten zoals gemeld door SPIRE in september 2016 en paginaopbrengst gemeld op de websites van fabrikanten in september 2016. Ga voor meer informatie naar hp.com/go/nlcompare. Alle prijzen zijn inclusief BTW. Werkelijke besparingen kunnen variëren, afhankelijk van het werkelijke aantal afgedrukte pagina’s per maand en de inhoud van de afgedrukte pagina’s. Voor meer informatie over ISO-normen: hp.com/go/pageyield.

5.Op elk gewenst moment online te wijzigen of te annuleren. Als je je HP Instant Ink service annuleert, kun je altijd HP originele standaard of XL cartridges gebruiken. Upgrades treden direct in werking en de kosten worden met terugwerkende kracht of tijdens de volgende factureringsperiode in rekening gebracht, afhankelijk van de keuze van de gebruiker. Downgrades en annuleringen treden in werking na de laatste dag van de huidige factureringsperiode. Ga voor meer informatie naar HP Instant Ink Servicevoorwaarden.

6.Eventuele kosten buiten de dekking tijdens de maanden gratis service zijn voor rekening van en worden gefactureerd aan de klant. Aanbieding is geldig in elk land (een 'deelnemend land') waar de (i) Instant Ink-service aangeboden wordt en (ii) het Refer-a-Friend (RAF) programma live is, op voorwaarde dat zowel de bestaande klant als de nieuwe klant in de deelnemende landen verblijven en 18 jaar of ouder zijn. Enkel Gekwalificeerde Doorverwijzingen (zoals gedefinieerd in de HP Instant Ink Servicevoorwaarden) komen in aanmerking voor één maand gratis service, gelijk aan het gekozen serviceabonnement. Er is geen limiet voor het aantal gratis maanden dat bestaande klanten onder het Verwijs-een-vriend-programma kunnen verdienen. Doorverwezen klanten moeten een verwijzingskoppeling of -code gebruiken om de inschrijving te activeren. Deze is beperkt tot één verwijzingscode/-koppeling per printer. Het aanbod vereist het aanmaken van HP Connected- en Instant Ink-accounts en de aanvaarding van HP Instant Inkt Servicevoorwaarden op instantink.hpconnected.com/terms. De aanbieding kan niet worden ingewisseld voor geld, tenzij dit bij wet is vereist. De Programma Stimulans kan gecombineerd worden met andere aanbiedingen van HP - Voor meer informatie, raadpleeg de HP Instant Ink Servicevoorwaarden. Een Geschikte printer, online inschrijving, een geldige bankpas of creditcard (Visa®, Mastercard® of American Express®), een e-mailadres en een internetverbinding met een printer die voor HP Instant Ink in aanmerking komt zijn vereist. Tenzij de dienst binnen de gratis periode online op hpinstantink.com wordt opgezegd, wordt er een maandelijkse vergoeding van € 2,99, € 4,99 of € 9,99, op basis van het gekozen abonnement plus kosten buiten dekking (indien van toepassing) in rekening gebracht op de creditcard/bankrekening van de klant. Voor meer informatie, zie de HP Instant Ink Servicevoorwaarden: instantink.hpconnected.com/terms.

Een volledige lijst met geschikte printers kun je vinden op hpinstantink.com. Printers hebben een directe verbinding met internet nodig om deel te kunnen nemen aan het programma. Internettoegang afzonderlijk verkrijgbaar.