HP introduceert baanbrekende oplossing en laat converters elk label digitaal printen

Nieuwe kansen voor klanten om te groeien en voor merken om te innoveren na Labelexpo 2017 showcase

26 SEPTEMBER 2017
- HP Indigo GEM, de eerste volledig digitale one-pass decoratieoplossing - HP Production Pro voor Indigo Labels & Packaging – een vijfmaal snellere en krachtigere DFE - PrintOS features en apps geoptimaliseerd voor labels en verpakkingen, om de transitie naar digitaal te versnellen - Pack Ready voor labels voor toepassingen met hoge weerstand - Bèta-testen met nieuwe HP Indigo ElectroInk Silver gestart - Krachtig momentum voor 4-series, met de verkoop van de 100e HP Indigo 20000 Digital Press en de 50e HP Indigo 30000 Digital Press - HP Indigo 8000 installaties uitgebreid om alle labels op hoog volume te kunnen printen

Brussel, 26 september 2017 – Vandaag op Labelexpo 2017, kondigt HP Inc. een nieuw portfolio van oplossingen aan voor digitaal printen en de decoratie van labels in elke hoeveelheid, voor alle toepassingen.1 Dit is de volgende toonaangevende stap in de transitie van analoog naar digitaal afdrukken van labels en verpakkingen, deze biedt converters de kans om winstgevend te groeien in nieuwe markten.

HP kondigt tevens de HP Indigo GEM-oplossing aan, een baanbrekende oplossing voor digitale one-pass decoraties. Deze is per direct beschikbaar voor pre-ordering op Labelexpo. Geïntegreerd met de HP Indigo WS6800 Digital Press produceert de GEM gedecoreerde labels, simpel en efficiënt.

De nieuwe oplossingen komen slechts vijftien maanden na de uitgebreide uitrol van de drupa 2016 technologie. Klanten profiteren al van deze nieuwe mogelijkheden door kleurechtheid en -consistentie, maar ook hogere productiviteit en een verbreed aanbod aan mogelijke toepassingen.

“Onze LEP-technologie die we vorig jaar op drupa lieten zien was al een enorme stap voorwaarts, en is inmiddels volledig uitgerold naar klanten. We blijven verder gaan met innoveren, nu we onze expertise uitbreiden en de industrie de krachtigste digitale labelprint-oplossingen bieden die converters helpen om hun digitale aandeel te verdubbelen in de aankomende jaren”, zegt Alon Bar Shany, General Manager HP Indigo bij HP Inc. “Met deze oplossingen kunnen converters hun operaties stroomlijnen en de werkvloer opnieuw ontdekken. Ze printen eenvoudig elk label, ongeacht de complexiteit, en voldoen zo aan nieuwe vraag vanuit de markt.”

Op Labelexpo 2017, in de Hall 5 Patio, van 25 tot 28 september, demonstreert HP al zijn expertise, inclusief de HP Indigo WS 6800 Digital Press, geïntegreerd met de HP Indigo GEM, HP Indigo 20000 Digital Press met HP Pack Ready Lamination voor flexibele verpakkingsoplossingen met directe time-to-market, en de HP Indigo 8000 Digital Press, de meest productieve narrow-web pers in de industrie. 2 Binnen de ervaring van een winkelomgeving laten HP Specialty Printing Systems (SPS) OEM-partners oplossingen zien, gebaseerd op de nieuwe SI-1300 desktop labeling print engine en andere technologie.

Meer details over de aankondigingen tref je in onderstaande Engelstalige uiteenzetting.

Any label for any job, printed digitally

Inline with the HP Indigo WS6800, the HP Indigo GEM is a fully digital one-pass printing press for embellishing with foil, screen, tactile, varnish and other special effects, using one workflow, one operator, and one design file without the need for tooling. The HP Indigo GEM utilizes GEM Coat and GEM Clear, sold by HP Indigo. Developed with JetFX, shipping of the GEM is expected to begin in the spring of 2018.

New opportunities with high-resistance labels

Pack Ready for Labels is a new solution supporting the production of high performance, high-resistance labels to help meet the industry’s highest standards, including for household and chemical products. It includes an upgraded Inline Priming Unit as an option on the HP Indigo WS6800 Digital Press and supplies including varnish and primer that will be sold by Michelman.

The new Inline Priming Unit also delivers enhanced press utilization, and better serviceability.

Innovation in inks

HP Indigo also announced a new HP Indigo ElectroInk Silver, now in beta customer testing. The new ink formula is capable of generating a wide gamut of metallic colors, combining metallic effects with digital capabilities in one printing process. The new ink is set to expand the application capabilities enabled by HP Indigo’s technology, and open a new field of package design opportunities for converters and brands to stand out on the shelf.

New tools for workflow and automation

The HP Indigo WS6800 together with the HP Indigo GEM will be powered by the new HP Production Pro for Indigo Labels and Packaging. With five times faster processing, HP Production Pro delivers higher productivity, scalability and simplicity for any job, including handling large volumes of variable data printing.

HP Production Pro enables converters for the first time to scale their business, and centrally manage fleets of HP Indigo label presses, while connecting the press to automation tools including HP PrintOS, MIS systems and the Esko Automation Engine QuickStart for Labels.

Also announced today, HP Indigo and Esko are beginning an enhanced cooperation following a successful 10-year relationship. HP and Esko have incorporated the Esko Color Engine into HP Production Pro and are extending the cooperation to resell the new Esko Automation Engine QuickStart for Labels, an entry-level solution that optimizes printing and allows converters to ramp up prepress productivity in a simple and cost-effective manner.

HP PrintOS new applications and features for labels and packaging released at Labelexpo include:

• PrintOS Jobs, for production monitoring and jobs’ tracking
  • PrintOS Site Flow, for production of high-volume of short runs and personalized labeling
  • PrintOS Box, a file exchange which simplifies print file receipt and content validation
  • PrintOS Service Center, a single point of access to all service tools

HP labels and packaging momentum

With more than 1500 labels and packaging presses installed worldwide, HP is leading the industry’s transformation. The latest installation of an HP Indigo 8000 Digital Press at Belmark underscores the move by converters to fully digital production.

HP also announced the sale of the 100th HP Indigo 20000 Digital Press for flexible packaging. The 50th HP Indigo 30000 for folding cartons was recently installed at Cartoffset in France.

Brands around the world are enjoying the benefits of HP Indigo customer’s capabilities:

• Eat the Bear. US converter Toflight produced a Digital Excellence Award winning label for the launch of Eat the Bear’s Cinco de Mayo special flavor. The label was printed on metalized polypropylene substrate with matt and gloss varnish, causing maximum shelf-appeal.
  • Tang. In a campaign that connects family moments with the flavored drink, Tang printed flexible packages featuring 110 different family photos submitted by customers on a total of 15 million sachets of 5 different flavors, using Camargo Cia de Embalagens’ HP Indigo 20000.
  • Romantics, a brand of fresh juices and vegetables drinks with 140 different and frequently changing designs, each with a different story, picture and creative message, is benefitting from exact run-lengths and value for on-time delivery.

More information about HP digital printing is available at hp.com/go/graphic-arts. Follow HP Graphics on Facebook, Twitter, YouTube and LinkedIn.