HP introduceert HP Spectre 13: ’s werelds dunste touch laptop

HP rust meer pc’s in het premium segment uit met geïntegreerd privacy scherm

04 OKTOBER 2017
Amstelveen, 4 oktober 2017 — HP Inc. introduceert vandaag de nieuwe generatie HP Spectre 13 en HP Spectre x360 13 laptops, die zijn voorzien van de nieuwste innovaties en de meest recente hardware. De nieuwe producten zijn gericht op het premium consumentensegment en bieden onder meer betere prestaties, een langere batterijduur, haarscherp beeld en een modern design.

Met de tweede generatie Spectre 13, de dunste laptop met een touschscreen ooit1, kunnen gebruikers optimaal hun werk doen en van entertainment genieten met behulp van een 4K-beeldscherm2 en nog verder verbeterd geluid. Het geavanceerde ontwerp is gebouwd rondom 8e generatie Intel CoreTM quad-core processors3.

HP’s veelgeprezen Spectre x360-laptop beschikt nu over de langste batterijduur ooit voor een convertible voorzien van een quad-core processor4 zonder dat ingeboet is aan design en duurzaamheid van het ontwerp. Daarnaast is de beveiliging versterkt, onder meer met de nieuwe optie voor een geïntegreerd privacyscherm.

“HP presenteert ’s werelds dunste touch laptop en zet een nieuwe standaard voor batterijduur, beveiliging en design”, aldus Anne-Sophie Hadberg, hoofd van Consumer Personal Systems EMEA, HP Inc. “Ons Spectre portfolio is de nieuwe definitie van het premium pc-segment in het bieden van unieke gebruikservaringen die creativiteit inspireren en ongekende kansen biedt om ideeën tot leven te brengen.”

“HP blijft mijn verwachtingen overtreffen met de ontwikkeling van indrukwekkende premium laptops voorzien van vernieuwingen die er toe doen voor de consument op het gebied van prestaties, design en batterijduur”, stelt Patrick Moorhead, president en analyst bij Moor Insights & Strategy. “De nieuwe Spectre laptops bewijzen opnieuw hoe HP steeds weer nieuwe manieren weet te vinden om het momentum in de premium PC markt gaande te houden.”

De verbazingwekkend dunne HP Spectre 13 is zonder compromissen voorzien van onder meer een 4K scherm2, dunne schermranden en uitstekende prestaties. Belangrijke specificaties zijn:

• Hoogwaardige bouwkwaliteit: een behuizing gemaakt van CNC aluminium en koolstofvezel. Deze is verkrijgbaar in de kleuren Ceramic White met Pale Gold accenten, of Dark Ash Silver met gepolijste Copper accenten, en smalle schermranden en een Corning® Gorilla® Glass NBT schermen met een resolutie tot wel 4K2.
  • Levendige ervaring: de speakers zijn geplaatst bovenaan het full-size toetsenbord dat over de volledige breedte van de laptop loopt en voorzien is van toetverlichting. Hierdoor krijgen gebruikers kraakhelder geluid en is het comfortabel typen.
  • Gebouwd voor productiviteit: snelle prestaties met de nieuwste 8e generatie Intel® Core™ i5 en i7 processors3, voldoende opslag met tot 1TB PCIe SSD9, en naadloos multitasken met een 16GB LPDDR3.
  • Meer batterij per millimeter: tot wel 11,5 uur batterijduur5 en opladen van 0% battertij tot 50% in 30 minuten met de HP Fast Charge technologie6.

De herontworpen HP Spectre x360 schakelt feilloos tussen een laptop en een tablet, met quad-core prestaties, tot 16,5 uur batterijduur5 en een nieuw geïntegreerd privacyscherm. Specifieke features zijn:

• Verfijnd iconisch design: de CNC gefabriceerde aluminium behouzing met strakke contouren is verkrijgbaar in Natural Silver, Dark Ash Silver with Copper accents en een Pale Rose Gold Limited Edition.
  • Briljant Display: met smalle randen en een Corning® Gorilla® Glass NBT 13-inch diagonaal display met een resolutie tot wel 4K2, biedt de nieuwe Spectre x360 een uitzonderlijke beeldkwaliteit
  • Dun maar krachtig: creators en multitaskers zullen blij zijn met de geoptimalizeerde thermals, prestaties van de nieuwste 8e generatie Intel® Core™ i5 en i7 processors3, geheugen tot 16 GB LPDDR3 en optie tot 1TB PCIe SSD9 voor de opslag van creaties, dierbare herinneringen en entertainment
  • Veiligheid en gemak: veiligheidsfeatures zijn onder andere een vingerafdrukscanner aan de zijkant voor extra gemak, HP Sure View geïntegreerd privacyscherm optie op de Full HD7 versie (enkel op Natural Silver) ter preventie van visual hacking met de druk van een knop en HP Wide Vision FHD IR camera om in te loggen met gezichtsherkenning.
  • Flexibel canvas: de Windows Ink gecertificeerde8 pen biedt een meer natuurlijke teken- en schrijfervaring voor pen en touch tegelijkertijd. De pen is drukgevoelig voor precieze invulling voor elke toepassing. De pen is voorzien van een geïntegreerde USB-C™ herlaadbare batterij, 15 seconden opladen levert de gebruiker voldoende energie voor 198 minuten gebruik10.

Spectre prijzen en beschikbaarheid:

• De HP Spectre 13” laptop is in Nederland vanaf november verkrijgbaar, voor een adviesprijs van €1,399
  • De HP Spectre x360 is in Nederland vanaf november verkrijgbaar, voor een adviesprijs van €1,299

1. Based on vendor shipping > 1 million units worldwide annually with clamshell design, Windows or OSX, measured at z-height as of 9/5/17
  2. 4K Ultra High-definition (HD) content required to view 4K Ultra HD images.
  3. Multi-core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering is not a measurement of higher performance.
  4. Up to 16.45 hours requires laptop configured with Intel® Core™ i5-825OU processor with Intel Graphics 620, 8gb RAM, 256gb SSD, 13.3” diagonal FHD (1920x1080) display, Windows 10 Home RS2. Windows 10 MM14 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details. Multi-core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering is not a measurement of higher performance.
  5. Windows 10/ MM14 battery life will vary depending on various factors including product model, configuration, loaded applications, features, use, wireless functionality, and power management settings. The maximum capacity of the battery will naturally decrease with time and usage. See www.bapco.com for additional details.
  6. Recharges your battery up to 50% within 30 minutes when the system is off (using “shut down” command). Recommended for use with the HP adapter provided with the notebook, not recommended with a smaller capacity battery charger. After charging has reached 50% capacity, charging speed will return to normal speed. Charging time may vary +/-10% due to System tolerance. Available on select HP Spectre x360, HP Spectre and HP x2 PC models. See http://store.hp.com for a full list of product features.
  7. FHD content required to view full FHD images.
  8. Not all features are available in all editions or versions of Windows. Systems may require upgraded and/or separately purchased hardware, drivers, software or BIOS update to take full advantage of Windows functionality. Windows 10 is automatically updated, which is always enabled. ISP fees may apply and additional requirements may apply over time for updates. See http://www.microsoft.com. Some features including inking require more advanced hardware. See www.windows.com. Apps sold separately.
  9. For solid state drives, TB = 1 trillion bytes. Actual formatted capacity is less. Up to 35GB of system disk is reserved for system recovery software.
  10. Based on internal testing without the tilt feature activated and with Bluetooth turned off during charging and usage. Actual battery life will vary with use and environmental conditions, and will naturally decrease with time and usage
  11. Estimated street prices. Actual prices may vary..

Microsoft and Windows are either registered trademarks or trademarks of Microsoft Corporation in the United States and/or other countries. Intel and Intel Core are trademarks of Intel Corporation in the U.S. and other countries. NVIDIA, GeForce, Surround, and the NVIDIA logo are trademarks and/or registered trademarks of NVIDIA Corporation in the U.S. and other countries. USB Type-C™ and USB-C™ are trademarks of USB Implementers Forum