HP en May-Britt Mobach presenteren ’s werelds dunste notebook

21 JULI 2016, AMSTELVEEN
De nieuwe notebook van HP haalt zijn inspiratie uit fashion- en designtrends. De HP Spectre 13 ademt pure luxe en mag zich de dunste laptop ter wereld noemen.

Een laptop als onderdeel van je image. Dit was het belangrijkste inzicht dat May-Britt Mobach, hoofdredacteur en oprichtster van Amayzine.com, deelde met de Nederlandse lifestyle- en techwereld. De fashion trendwatcher vertelde tijdens de presentatie van HP’s nieuwste notebook in het exclusieve W Amsterdam Hotel hoe megatrends uit design en fashion invloed hebben op devices als notebooks en daarmee onderdeel worden van je persoonlijke look. De nieuwe notebook van HP haalt zijn inspiratie uit deze trends. De HP Spectre 13 ademt pure luxe en mag zich de dunste laptop ter wereld noemen.

De flinterdunne notebook van HP is geïnspireerd op een juweel en voorzien van een zwart met koperen finish. “Binnen fashion is het belangrijk om op te vallen, om een eigen signatuur te hebben. De HP Spectre 13 heeft een luxueus design en past perfect in het modebeeld van dit moment”, zegt May-Britt Mobach van Amayzine.com.

Koper, het nieuwe zwart
Volgens Mobach is koper het nieuwe zwart, deze warme kleur is onderdeel van het design van de nieuwe HP Spectre 13. Harald Vrinssen, Category Manager PPS Consumer Notebooks bij HP, beaamt dat naast de beste hardware, juist trends in materiaal en kleurstelling een belangrijke rol spelen bij het ontwerp van nieuwe notebooks. Vrinssen: “De HP Spectre 13 is het paradepaardje van HP en een mix van luxe design en hoogwaardige performance. Warm copper is een kleur die we de komende tijd vaker zullen terugzien in luxe elektronica.” Vrinssen vervolgt: “Wij hebben dit als eerste in een premium notebook verwerkt, zo ook het eenvoudig maar subtiel ontworpen hydraulische scharnier dat geïnspireerd is op luxe meubelscharnieren. Dit scharnier maakt het mogelijk dat de notebook de dunste ter wereld is. Het luxe design is ook doorgevoerd in de bijbehorende accessoires, zo zijn de sleeve, lederen tas en muis eveneens voorzien van de premium look.”

Voor optimale beleving van films en muziek is de notebook uitgerust met een full HD scherm en Bang & Olufsen speakers.