HP lanceert digitale HD-pers voor zakelijk drukwerk

Kwaliteit HP Indigo gaat offset voorbij, en biedt PSP’s meer mogelijkheden

Highlights:

• HP Indigo 12000 HD Digital Press zet nieuwe standaarden voor beeldkwaliteit en is nu verkrijgbaar

• Nieuwe HP Indigo kleurentechnologie maakt ongekende kleuren mogelijk – ColorUp! – met levendige en fluoriserende roze, groene, gele en oranje kleuren

• Nieuwe HP PrintOS-apps laten PSP’s hun productieproces vereenvoudigen en automatiseren

Amstelveen, 22 februari 2018 - HP Inc. maakt de zakelijke beschikbaarheid bekend van de HP Indigo 12000 HD Digital Press, met ongekend hoge definitie. Dit is een stap in de toonaangevende evolutie van het HP zakelijke drukwerk portfolio met meer dan 700 geïnstalleerde persen wereldwijd [i].

273013 hp%20indigo%2012000%20digital%20press%20image%202 4b22b6 large 1519290152

Het High-Definition (HD) beeldverwerkingssysteem voor de B2-formaat HP Indigo 12000 HD Digital Press verdubbelt de resolutie en levert scherpere, vloeiende en meer verfijnde afdrukken, waardoor print services provides (PSP's) de betere kwaliteit dan offset kunnen bieden, terwijl ze van nieuwe digitale mogelijkheden gebruik kunnen maken. De pers maakt gebruik van een geheel nieuw HD Imaging-systeem, met behulp van 48 parallelle laserstralen en high screen-sets tot 290 LPI.

"HP’s PSP’s ervaren een ongekende groei en dynamiek doordat inkopers op zoek zijn naar manieren om de online wereld te verbinden met de offline wereld", zegt Alon Bar-Shany, algemeen directeur van HP Indigo bij HP Inc. " HP's digitale printtechnologieën combineren deze realiteiten en bieden geweldige nieuwe mogelijkheden met daarbij een hogere productiviteit. "

Na succesvolle bètatests bij ORWO en CEWE in Duitsland en Italië, begint HP Indigo nu met de verkoop van de pers.

Continue innovatie voor nieuwe digitale printtoepassingen

De HP Indigo 50000 digitale pers, de meest productieve digitale pers op de markt, wordt nu vergezeld door afwerkingsoplossingen die de kosten van het gebruik drukken.

HP heeft ook nieuwe kleurentechnologieen en inkt aangekondigd:

• ColorUP! levert een uitgebreid aanbod aan CMY-inkt kleuren met kleurprofielen om het on-press portfolio mee uit te breiden

• HP Indigo ElectroInk levendige roze en HP Indigo ElectroInk groen, voor geavanceerde fototoepassingen, waaronder bijvoorbeeld trouwreportages, zorgen ervoor dat printers levendige roze, groene en blauwe tinten kunnen produceren.

• HP Indigo ElectroInk fluoriserend groen, geel en oranje, naast het eerder beschikbare fluorescerende roze. De inkt wordt al door PSP’s gebruikt voor zakelijke toepassingen.

273019 hp%20indigo%2012000%20hd%20print 3%202 0f6131 original 1519290373

Een efficiëntere productie creëert een workflow en end-to-end oplossingen

De krachtige apps op het PrintOS-platform bieden cloudvoordelen om beheerde afdrukdiensten in staat te stellen de productie te automatiseren en de persen te optimaliseren.

Nieuwe beschikbare HP PrintOS-apps zijn onder andere:

• Een optionele OEE-app voor een efficiënte en automatische meting van Overall Equipment

Effectiveness, het leveren van op waarde gebaseerde data om de perskwaliteit te behouden

• Color Beat, waarmee kleuren kunnen worden gevolgd en gerapporteerd om ervoor te zorgen dat de kleurstandaarden betrouwbaar en consistent worden bereikt.

• Een nieuwe versie van HP Site Flow biedt klanten de mogelijkheid om honderden of duizenden online bestellingen per dag effectief te vervullen. Met een snelle en eenvoudige opstartmogelijkheid en onmiddellijke schaalbaarheid, kunnen beheerde afdrukdiensten nieuwe opdrachten aannemen en strakke deadlines hanteren, terwijl de productiviteit van opdrachten wordt verhoogd.

OVER HP NEDERLAND

HP Inc. creëert technologie die het leven voor iedereen beter maakt. Altijd en overal. Met ons portfolio van printers, pc's, mobiele apparaten, oplossingen en diensten, creëren wij belevingen die indruk maken. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is beschikbaar op www.hp.nl.