Simian installeert HP Indigo B2-formaat pers

HP Indigo 10000 met geüpgraded valuepack zorgt voor meer productiecapaciteit en lagere kosten per afdruk

275590 simian indigo kj 700px c34d29 original 1521533898

Westerbroek, 20 maart 2018 – Simian, het moederbedrijf achter Reclameland, Flyerzone en Drukland.nl, neemt een nieuwe HP Indigo digitale pers in gebruik. Daarmee weet het bedrijf de productiecapaciteit te verhogen en meer flexibiliteit te bieden aan klanten. Bovendien maakt de nieuwe pers een aantal nieuwe toepassingen mogelijk, waaronder het digitaal drukken van mappen en tijdschriften.

275908 simian indigo 10000 900px 82a7c9 large 1521717366

“Samen met HP lukt het Simian om honderden klanten per dag blij te maken”, zegt Wouter Haan, eigenaar van Simian. Kosten per afdruk verlagen. Een belangrijke afweging voor de aanschaf van de nieuwe Indigo, was de kosten per afdruk. Simian benaderde HP met ‘kostengevoeligheid’ als een van de grootste uitdagingen in de markt.Bovendien groeien delen van Simian tot wel 25% jaar-op-jaar. De mogelijkheid om in volume op te schalen is dan een belangrijke voorwaarde voor de aanschaf van een nieuwe pers.

Met de nieuwe Indigo vergroot Simian de productiecapaciteit, en verlaagt het de kosten per afdruk. Met de bestaande vloot persen was het voor Simian niet mogelijk om nog (snel) verder te groeien. Met de digitale mogelijkheden van de HP Indigo is het mogelijk om niet alleen de omzet en winstmarge te vergroten, maar ook het aantal blije klanten. Nieuwe toepassingen

Door de toegenomen capaciteit en efficiëntie, heeft Simian weer tijd om te kijken naar nieuwe toepassingen. Zo biedt de Indigo, met het B2-formaat, de mogelijkheid voor andere creatieve toepassingen, zoals het (digitaal) bedrukken van binders. Simian bekijkt momenteel de mogelijkheden om deze toepassingen toe te voegen aan het productaanbod.

275912 simian indigo uitvoer 700px 351742 large 1521717366
275589 simian indigo wouter 700px 8987d0 original 1521533898

Over Simian

De drie drukwerksites Reclameland, Drukland.nl en Flyerzone vallen onder Simian. De drukwerksites hebben unieke voordelen voor de klant, door de eigen productiemogelijkheden. Meer dan 300.000 klanten in Nederland en België worden door de drie drukwerksites bediend. Simian drukt alles zelf en de dochters hebben eigen websites waar klanten makkelijk en snel drukwerk kunnen bestellen.

Over HP

HP Inc. creëert technologie die het leven voor iedereen overal beter maakt. Met ons portfolio van printers, pc's, mobiele apparaten, oplossingen en services, ontwikkelen we ervaringen die je blijven verbazen. Meer informatie over HP Inc. is beschikbaar op http://www.hp.com/nl.