HP introduceert 's werelds kleinste laserprinter in zijn klasse, die past in elk kantoor

HP biedt mkb’ers innovatieve afdrukoplossingen voor kleine werkplekken

Amstelveen, 20 maart 2018 — HP onthult vandaag de nieuwe HP LaserJet Pro M15 en M28-serie, 's werelds kleinste laserprinter in hun klasse 1, ontworpen om eigenaren van eenmanszaken en kleine bedrijven waar dan ook ongekend snel en productief te laten printen.

275618 hp petstore rd3 2 qjucna preview%20%282%29 a4e441 large 1521553221

Bedrijfsmodellen veranderen en nieuwe carrièremogelijkheden ontstaan. Volgens het World Economic Forum (WEF) bijvoorbeeld, vormen kleine bedrijven 99% van de particuliere sector in het Verenigd Koninkrijk en 99% van alle micro-bedrijven in de VS. De WEF meldde tevens dat in China 94,2% van alle bedrijven in handen is van kleine ondernemingen en zelfstandige ondernemers.

"De micro-bedrijfseconomie is nog nooit zo sterk geweest en ondernemers zijn vandaag de dag op zoek naar kleinere ontwerpgerichte producten die minder ruimte innemen”, zegt Premal Kazi, hoofd van Home Business / Micro Solutions bij HP Inc. "We hebben onze nieuwe LaserJet Pro-lijn ontworpen met gebruiksgemak, formaat en betaalbaarheid in het achterhoofd. Hierdoor kunnen kleine ondernemers zich concentreren op het runnen van hun bedrijf, of dit nu thuis, in een gedeelde werkplek of onderweg is.”

De kleinste vormfactor met maximale productiviteit.

Nu 30% kleiner dan de vorige generatie, de HP LaserJet Pro M15- en M28-printers zijn ongeveer net zo hoog als een standaard potlood of de gemiddelde smartphone. De printers hebben een slank, compact ontwerp dat vrijwel overal past. Zelfs met het kleine formaat kunnen deze nieuwe LaserJet Pro's afdrukken met snelheden tot 18 pagina’s per minuut 2 waardoor gebruikers snel projecten in een strak schema kunnen voltooien.

Eenvoudig mobiel afdrukken met HP Smart App

Met de HP LaserJet Pro M15- en M28-printers kunnen mobiel werkenden gemakkelijk zakelijke documenten onderweg afdrukken en alles scannen vanaf een smartphone of tablet. De HP Smart App is bijvoorbeeld ontworpen om de printer vanaf een smartphone volledig te bedienen, biedt eenvoudige installatie in een paar minuten, snel scannen naar de cloud, en maakt het handiger dan ooit om benodigdheden te bestellen of van vrijwel overal te printen 3. Naast de HP Smart App ondersteunen de nieuwe laserapparaten ook Apple AirPrint ™; Google Cloud Print, Mopria-gecertificeerd en Wi-Fi Direct.

Laser kwaliteit

De kleinste laser in zijn klasse van HP is ook de goedkoopste van het bedrijf, waardoor micro-zakelijke gebruikers geld kunnen besparen terwijl ze genieten van de kwaliteit en betrouwbaarheid die van de marktleider wordt verwacht.

De printers zijn intuïtief, hebben een eenvoudig ontwerp en besparen automatisch energie met HP Auto-on / Auto-off-technologie. Bovendien helpen voorgeïnstalleerde cartridges gebruikers documenten van professionele kwaliteit direct uit de verpakking te laten afdrukken.

Beschikbaarheid en prijzen

Verwacht wordt dat de nieuwe LaserJet Pro M15 en M28-serie van HP vanaf mei 2018 wereldwijd verkrijgbaar zal zijn. De adviesprijs van de nieuwe LaserJet Pro M15 ligt op 89,- en de adviesprijs van de M28-serie van HP  ligt op 129,-. Meer informatie is te vinden op hp.com/go/smallestlaser.

Over HP

HP Inc. creëert technologie die het leven voor iedereen overal beter maakt. Met ons portfolio van printers, pc's, mobiele apparaten, oplossingen en services, ontwikkelen we ervaringen die je blijven verbazen. Meer informatie over HP Inc. is beschikbaar op http://www.hp.com/nl.

1 World's smallest in-class footprint: Compared only to dimensions of majority of worldwide personal laser printers (defined as monochrome laser printers <$100 USD and monochrome laser MFPs <$150 USD); HP internal research of printer manufacturers' published specifications as of October 9, 2017 and Keypoint Intelligence-Buyers Lab 2017 study commissioned by HP. Market share as reported by IDC CYQ2 2017 Hardcopy Peripherals Tracker. Measured footprint for HP LaserJet Pro M15 printer series is 100.64 square inches and for HP LaserJet Pro MFP M28 series is 148.

2 square inches. For details, see keypointintelligence.com/products/samples/new-hp-laserjet-series. 218/19 pages per minute: Measured using ISO/IEC 24734, excludes first set of test documents. For more information, see www.hp.com/go/printerclaims. Exact speed varies depending on the system configuration, software application, driver, and document complexity.

3HP Smart App: Requires the HP Smart app download. Features controlled may vary by mobile device operating system. Full list of supported operating systems and details at http://support.hp.com/us-en/document/c03561640. HP Smart App requires a cellular, WiFi, or other Internet connection. For details on local printing requirements see hp.com/go/mobileprinting.