HP inspireert bezoekers op FESPA om “ja te zeggen”

De volgende reeks oplossingen stelt de industrie in staat om HP Latex en printtoepassingen op large format opnieuw uit te vinden

Berlijn, 15 mei 2018 – Tijdens de FESPA Global Print Expo, die vandaag plaatsvindt, nodigt HP Inc. aanwezigen uit om kennis te maken met de nieuwste technologische innovaties waarmee printserviceproviders (PSP’s) “ja kunnen zeggen” tegen iedere printopdracht die je maar kunt bedenken.

“Innovatieve large format technologieen maken de magie mogelijk waarmee printen voor creativiteit en eindeloze mogelijkheden zorgt”, zegt Simon Ewington, General Manager van GSB EMEA, HP, Inc. “HP’s nieuwste oplossingen, gepresenteerd tijdens FESPA, bieden PSP’s de tools om gedurfd te zijn en printen opnieuw uit te vinden.

280138 fespa hp 0791 fb423e large 1526389749

Tijdens FESPA zal HP de volgende producten introduceren:

De HP Latex R2000-printer is de eerste hybride oplossing voor onbuigbare en flexibele bord- en displayafdrukken in één apparaat. De nieuwe printer levert ongekende kwaliteit en de meest levendige kleuren aan de drukwereld met behulp van HP Latex-inkten op waterbasis en de revolutionaire HP Latex witte inkt.

De HP Latex R2000 Printer bevat onder andere de volgende technologieën en functies:

Hoge snelheid met behoud van kwaliteit, tot 88 m²/u

·Zeer nauwkeurig bandsysteem en productieve workflow, met 14 automatische onafhankelijke kamers·Betrouwbaar flexibel printen tot rollen van 100 kg

·Vernieuwde HP Latex-inkten om een ​​levendig kleurengamma te bereiken op een harde ondergrond

·Duurzame en flexibele inkt op waterbasis voor een hoge hechting en krasbestendigheid met een nieuwe HP Latex Overcoat

·Lagere temperaturen waardoor meer ondergronden mogelijk zijn·Automatisch onderhoud, slim vacuüm en gemakkelijk laden

·Productiviteit verbeterd met HP Smart Service

De DesignJet Z-printerserie biedt innovatieve large-format-technologieën die een ongeëvenaarde beeldkwaliteit en efficiëntie bieden voor PSP's, retailers en videomakers om prachtige, indrukwekkende grafische en technische toepassingen te leveren. De DesignJet Z-printerserie bestaat uit de HP DesignJet Z6 en Z9.

De DesignJet Z-printerserie bevat onder andere de volgende technologieën en functies:

·         HP Pixel Control: Realiseer kleurenafdrukken en een uitgebreid kleurengamma met RGB HP Vivid Photo Inks.

·         Dual drop-technologie: Produceer afdrukken met duidelijke details en contrastrijke kleuren met Dual drop-technologie, aangedreven door HP Nozzle Architecture (HDNA) en high-definition printkoppen.

·         Tools om te creëren: Vereenvoudig grootformaat afdrukken met een opnieuw ontworpen poster-applicatie in het HP Applications Center.

·         Duurzaamheid: Creëer prints met HP Vivid Photo Inks die waterbestendige, lichtbestendige prints bieden voor indoor en outdoor display.

·         Beveiliging: Profiteer van de veiligste printers in de branche met HP Secure Boot.

·         HP PrintOS: Beheer de printomgeving op afstand met HP PrintOS

Voor meer informatie over de introducties op FESPA, bezoek de HP Newsroom.

Yesville komt naar FESPA

Bezoek de stands van HP tijdens FESPA (3.2 C20 and 5.2 C38BB) om de nieuwste applicaties, mogelijk gemaakt door de innovatieve technologie van het bedrijf, te verkennen. Na het succes op de International Sign Expo in maart, komt Yesville naar FESPA om printserviceproviders aan te moedigen om ruimdenkend de mogelijkheden op het gebied van printen te ontdekken. HP biedt tussen 10:30 – 16:30 uur elkuur informele- en VIP rondleidingen in Yesville aan. Bezoekers van de HP-stand kunnen “Ja zeggen” en deelnemen aan de volgende activiteiten:

·         De Surf Shop: Neem wat afgedrukte voorbeelden mee en leer hoe HP Latex-technologie gebruikt kan worden in duurzame textielproductie.

·         De Juice Bar: Geniet van een kleurrijke ruimte en laat je inspireren door onze promo- en evenementenposters, gemaakt met de HP PageWide XL- en Latex-printers.

·         De Skate Shop: De HP Latex 115 Print&Cut printer is te bewonderen in de Skate Shop

·         Fine Art Gallery: Kom kijken naar de fototentoonstelling, mede mogelijk gemaakt door de HP DesignJet Z-printerserie.

·         De Lounge: Laat je inspireren in de Lounge, waarin elk element is versierd en geprint door gebruik van de HP Latex Technology.

·         De PSP factory: Er moet ook gewerkt worden, eindig daarom de tour in het HP Business Solution Center. Hier zijn onder andere de nieuwe HP Latex R2000 Printer, de HP PageWide XL 8000 Printer, de HP Latex 1500 printer en de HP Latex 570 printer te bewonderen.

·         Ink Demos: Leer meer over de HP Inkjet-technologie met HP’s Chief Inkologist, Thom Brown.

Kom tot slot langs in onze inspirerende cafetaria en geniet van koffie of onze Happy Hour van 17:30 tot 18:30 uur op 15, 16 en 17 mei.

Digitale gegolfde ervaring

Naast Yesville zal HP ook zijn FESPA Digital Corrugated Experience presenteren (hal 5.2, C38). Hiermee laat HP zien hoe merken concurrentie voor kunnen blijven op het gebied van digitaal printen door dozen op de productielijn pre-print en post-print te laten zien, met de HP PageWide T1100S, HP Page Wide C500, HP Scitex 17000 and HP Scitex 15500.

Tijdens de demonstratie leert u over trends op het gebied van golfkartonnen verpakkingen en hoe digitaal printen merken in staat stelt zich te richten op consumenten die veeleisender, marketingvaardiger en community-centric zijn geworden. Een inktdeskundige van HP zal inkttechnologieën beoordelen en uitleg geven over het belang van inkt in gegolfd karton in het kader van voedselveiligheid en substraten.

Nieuwe HP Latex-printoplossingen

HP zal tijdens FESPA ook de HP Latex 3800 Jumbo Roll Solution introduceren. Deze vult de HP Latex 3000 series verder aan om nog meer ondergronden te kunnen verwerken. De nieuwe Jumbo Roll Solution richt zich op bedrijven die digitale decors maken. De Jumbo Roll Solution kan maar liefst 1.2 ton aan, vier keer zoveel als de voorgaande printers. Met de introductie van grootschalig digitaal drukwerk kunnen producenten van industriële decoraties hun activiteiten innoveren en uitbreiden. Het biedt de mogelijkheid om nieuwe markten betreden, zoals die van vinylvloeren, decolaminaten, kunstleder en zonwering. De HP Latex 3800 Jumbo Roll Solution is naar verwachting beschikbaar op 1 juli 2018.

Meer informatie over digitaal printen van HP is beschikbaar op hp.com/go/graphic-arts. Volg HP Graphics op FacebookTwitterYouTube en LinkedIn.