HP introduceert baanbrekende latex-printer bij FESPA

Highlights

·    Introductie van de HP Latex R2000-printer met HP Latex rigide printtechnologie en HP Latex witte inkt

·    Echte hybride voor flexibel en stijf printen, geschikt voor materialen tot 2,5 meter / 98-inch breed en tot 5 cm / 2-inch dik

Berlijn, 15 mei 2018 — Vandaag op de FESPA Global Print Expo onthulde HP Inc. de HP Latex R2000-printer, de eerste hybride oplossing voor rigide en flexibele bord- en displayafdrukken in één apparaat. HP kondigde in maart haar nieuwe Rigid Technology aan op de ISA Sign Expo, waarbij ze benadrukte hoe klanten hun aanbod nu kunnen uitbreiden naar nieuwe, hoogwaardige applicaties en tegelijkertijd nieuwe creatieve ideeën en concepten voor sign en display kunnen openen.

De eerste printer in de R-serie is de revolutionaire HP Latex R2000-printer, die vandaag zijn werelddebuut maakte op FESPA in de HP Yesville-cabine  (# 3.2 C20). De printers zijn vanaf volgende maand verkrijgbaar.

280141 7%20copia 1 0c68e6 large 1526390414

"Iedereen die deze branche kent, weet dat vandaag een belangrijke mijlpaal is in het afdrukken, nu we de HP Latex R2000-printer onthullen," zei Joan Pérez Pericot, General Manager van HP Large Format Graphics Business, HP Inc. "HP ontwikkelde deze baanbrekende technologie op basis van vele verzoeken van print serviceproviders (PSP's) voor een HP Latex-printer voor zowel stijve als flexibele materialen met onze inkt op waterbasis. Deze introductie is een nieuwe stap voorwaarts in de manier waarop HP de beste ervaringen voor onze klanten creëert en de afdrukmogelijkheden voortdurend opnieuw uitvindt. "

In combinatie met de revolutionaire HP Latex witte inkt - die het meest glanzende wit[3] op transparante en gekleurde ondergronden levert - biedt de HP Latex R2000 PSP's ultieme veelzijdigheid met een enkele inktset. Toepassingen in onder andere retail, outdoor signage, raamafbeeldingen, evenementen en tentoonstellingen, decoratie en car-wrapping zijn nu mogelijk.

Geavanceerde engineering en hoge productiviteit in de printerprestaties zijn onder meer inbegrepen:

·    Hoge snelheid met behoud van kwaliteit, tot 88 m² per uur

·    Zeer nauwkeurig bandsysteem en productieve workflow met 14 automatische onafhankelijke kamers

·    Betrouwbaar flexibel printen, gebruikmakend van assets uit de huidige portfolio, tot rollen van 100 kg

·    Opnieuw ontworpen HP Latex-inkt om een levendig kleurengamma op rigide ondergronden te bereiken, terwijl de ondergrond glans en gevoel behoudt, en er wordt geurloos afgedrukt [2]

·    Duurzame en flexibele inkt op waterbasis voor een hoge hechting en krasbestendigheid met een nieuwe HP Latex Overcoat[3]

·    Lagere temperaturen waardoor meer ondergronden mogelijk zijn

·    Automatisch onderhoud, slim vacuüm en gemakkelijk laden

·    Productiviteit verbeterd met HP Smart Services

Beschikbaarheid verschilt per regio en land. Raadpleeg de plaatselijke HP-vertegenwoordigers voor meer informatie en bezoek: Hp.com/go/latexR2000.

Volg HP Graphics op FacebookTwitterYouTube and LinkedIn.