HP lanceert reeks innovaties in OMEN game-PC portfolio

Nieuwe laptop en gamingaccessoires, inclusief ’s werelds eerste actief gekoelde headset, HP Sequencer keyboard, HP Reactor Mouse en HP Transceptor Backpack

281535 omen%2015%20laptop%20front%20right 020e6c large 1527667838

Gamen is één van ’s werelds snelst groeiende pc-categorieën2. Sinds de lancering in 2016 is OMEN uitgegroeid tot een wereldwijd bekend game-merk dat bekend staat om het leveren van brute prestaties, slimme software, mooie displays en een uitgebreide reeks must-have-accessoires die gebruikt kunnen worden om te spelen op het hoogste niveau in esports.

281533 mindframe%20headset 02698c large 1527667838

“Onze uitzonderlijke ontwerp- en engineeringcapaciteiten leveren onderscheidende hardware, software en toebehoren die gamers op hun best laten presteren", zegt Anne-Sophie Hadberg, hoofd van Consumer Personal Systems EMEA, HP Inc. "Of het nu onze krachtigste OMEN 15-laptop is, een nieuw pro-level Sequencer-toetsenbord en Reactor-muis, of onze grensverleggende Mindframe-headset met ’s werelds eerste actieve koeltechnologie, OMEN legt voortdurend hoger voor technologie die gamers een voordeel geeft."

OMEN 15 Laptop: Sneller, kleiner en krachtiger dan ooit

De nieuwste versie van de OMEN 15 laptop is een nog strakkere krachtpatser die gamers nog betere draagbaarheid, hardware en functies biedt. Gecreëerd voor gameprestaties, ontworpen voor diepgang en gemaakt voor uitbreiding, is deze laptop een schot in de roos voor gamers en van topkwaliteit, of je nu onderweg of thuis bent.

281532 1 b65ef5 large 1527667837

De belangrijkste kenmerken:

·       Kracht die afstanden aflegt: Ervaar de verrassende graphics met de VR-ready NVIDIA® GeForce® GTX ™ 1070 met MAX-Q Design3. De achtste generatie Intel® Core ™ i + 4 H-serie quad- of six-core CPU's5 en 32GB DDR4-2666 RAM zijn de kracht achter de nieuwste titels, en maken multi-tasking en het draaien van geheugenintensieve programma's mogelijk. De laptop heeft een flexibele reeks opslagopties, waaronder SSD, HDD, SSD + HDD of zelfs HDD + Intel® Optane™ -geheugen6 voor opslagversnelling.

·       Afkoelen: Zorgvuldig ontworpen om de hitte die tijdens het gamen ontstaat af te voeren, met onder andere grotere ventilatoren, een motor in drie fases en vloeibaar dynamische lagers die minder wrijving veroorzaken en een consistente regeling van de ventilatorsnelheid in alle configuraties verzorgt. Ventilatieopeningen aan de achterkant en onderkant van de laptop trekken koele lucht aan terwijl twee grote ventilatoren warmte afdragen in de achterste hoeken. Sommige configuraties7 bevatten aan de onderkant uitgezette ventilatieopeningen om de luchtstroom te vergroten.

·       Ga op in het spel: Verrassende beelden verschijnen snel op het 15,6-inch diagonale scherm, met opties zoals 144hz 1080p, 60Hz 4k8 of 60Hz 1080p en NVIDIA G-SYNC™ technologie bij bepaalde configuraties. Levendig geluid klinkt door stereoluidsprekers9 met audio van Bang & Olufsen en een discrete audioversterker. Als je ervoor kiest om headsets te dragen, profiteer je van de DTS Headphone: X®10 voor gesimuleerd surround-geluid waarmee kan worden nagegaan waar elke voetstap in de omgeving vandaan komt.

·       Uitbreiding en flexibiliteit: doe-het-zelf-toevoegingen worden eenvoudig gemaakt met kruiskopschroeven aan de onderkant van de laptop, samen met een toegang met één paneel voor opslag en geheugen. De laptop heeft een verschillende ingangen aan de achterkant die voor meer bewegingsvrijheid zorgen, vooral voor degenen die een vaste muis gebruiken.

281534 omen%20reactour%20mouse rearleft 5b72aa large 1527667838

OMEN Game Stream: OMEN Power Now Streaming

HP blijft bij elke vernieuwde versie van de OMEN Command Centre software nieuwe toepassingen toevoegen. De nieuwste toepassing, al geïnstalleerd op de nieuwe OMEN 15-laptop, maakt het mogelijk om de kracht van je OMEN pc op andere Windows 10-apparaten tentoon te stellen, door eenvoudig te streamen1.

OMEN by HP Mindframe Headset: Houd het hoofd koel in de strijd

Een bekend ongemak voor gamers die fanatiek gamen, is de warmte van hun koptelefoons9. Bijna de helft van de pc-gamers (46%) noemt comfort11 de belangrijkste criteria bij het kopen van headsets. Het nieuwe OMEN Mindframe lost dit probleem op en levert 's werelds eerste headset met actieve koelingstechnologie. Deze revolutionaire headset, beschikbaar later dit jaar, zit boordevol geavanceerde audio en is ontworpen met het grootste comfort in het achterhoofd.

De belangrijkste kenmerken:

·       Blijf koel: Aangestuurd door de OMEN Command Center-software, wordt deze actieve koeloplossing gevormd door een thermo-elektrisch apparaat dat de warmte van de akoestische kamer naar buiten leidt, zodat gamers in gespannen situaties koel en geconcentreerd kunnen blijven.

·       Een luxueuze pasvorm: Comfort blijft een belangrijke prioriteit met een zelfregelende, lichtgewicht hoofdband die zorgt voor een gelijkmatige gewichtsverdeling. Zacht kunstlederen oorkussens bieden een kussenachtig gevoel.

·       Tactische diepgang: Realistische positionele audio en een 3D bewustzijn met de DTS-hoofdtelefoon. X®10 en 7.1 virtueel surround sound om elke voetstap te volgen.

·       Verzoeken, Veroveren, Verstellen: Communiceer duidelijk met een ruisonderdrukkende microfoon die onmiddellijk dempt wanneer deze wordt opgeklapt. Hij wordt opnieuw geactiveerd als hij wordt teruggevouwen. Het volume kan worden aangepast middels een volumeknop aan de buitenkant. Steel de show met iedere kleur met RBG-verlichting en effecten die kunnen worden bewerkt en beheerd via OMEN Command Center-software.

·       Ondersteuning voor ieder platform: Wanneer je niet op een pc speelt kun je de USB 2.0 Type-A-connector gebruiken om andere USB-compatibele mobiele apparaten aan te sluiten.

OMEN by HP Sequencer-toetsenbord: snelheid die je kunt voelen

Beweeg met de snelheid van het licht en behaal een voorsprong op concurrenten door middel van de optische mechanische schakelaars. Ontworpen met een duurzame geborstelde top, lichtgewicht geanodiseerd aluminium frame en een USB-poort links achter in de hoek voor extra gebruiksgemak, levert de OMEN Sequencer reactie- en aanpassingsvermogen en duurzaamheid van het hoogste niveau.

De belangrijkste kenmerken:

·       Snel reactievermogen: ervaar de toonaangevende optisch-mechanische Blue Switch-technologie die een reactietijd van 0,2ms biedt. Deze is bijna tien keer sneller12 dan de traditionele mechanische schakelaars. Dit biedt gamers het beste van beide werelden. Ze hebben feedback-gevoel van een mechanische schakelaar en de ingangsherkenningssnelheid van een optische sleutel.

·       Aanpassingsvermogen: een opvallende rode metalen volumebalk en speciale mediatoetsen zorgen voor audioschakelingen in een mum van tijd.

·       Bepalende kleuren: vind een kleur voor elk thema met individueel verlichte RBG-led-toetsen die in 16,8 miljoen kleuren kunnen worden gebruikt, allemaal met unieke effecten en aan te passen binnen het OMEN Command Center.

OMEN by HP Reactor Mouse: Snelle precisie ontworpen voor competitie

De OMEN Reactor is zorgvuldig ontworpen om gamers een voorsprong te geven. Er zijn namelijk een groot aantal nieuwe functies toegevoegd, zoals een robuuste metalen USB-kabel die helpt knikken te verminderen en daardoor minder afleidt.

De belangrijkste kenmerken zijn:

·       Invoerherkenning op wereldniveau: Click lag behoort tot het verleden dankzij de optisch-mechanische schakeltechnologie met lichtbundeldetectie die een reactietijd van 0,2ms op de linker- en rechter-knop mogelijk maakt, voor snelheden die maar liefst drie keer sneller12 zijn dan een traditionele mechanische muisschakelaar.

·       Snel en nauwkeurig: Door de geavanceerde esports-klasse 16.000 DPI optische sensor krijgen gamers een enorme voorsprong. Hierbij is reflexieve snelheid en precisie het belangrijkst.

·       Comfort op maat: Een zorgvuldig ontworpen ergonomische vorm speciaal voor esports is voorzien van rubberen grepen aan beide zijden. Ook heeft het een instelbare polssteunhoogte, gebalanceerd op een metalen spoel, om verschillende polssteunposities te mogelijk te maken voor een comfortabele gameplay.

·       Houd het kleurrijk: Geef het een persoonlijke touch met aangepaste verlichting en effecten voor twee programmeerbare RGB-LED's via OMEN Command Center-software.

OMEN X by HP Transceptor Backpack: De ultieme handbagage voor gamers

Deze multifunctionele tas is ontworpen om onderweg gamen gemakkelijk, comfortabel en stijlvol maken, op een veilige manier. De OMEN X HP Transceptor-rugzak is gemaakt voor mensen die alles uit hun game willen halen en hun gamewereld overal mee naar toe willen nemen.

De belangrijkste kenmerken zijn:

·       Bestand tegen alle elementen: Voel je zelfverzekerd met een rugzak van weerbestendig materiaal, een stevige onderkant en RFID-blocking13  vak. Daarnaast heeft een een gevoerde TSA-compatibel 17-inch compartiment met trollyhandgrepen, ideaal tijdens het reizen.

·       Klaar in een handomdraai: Vermijd het kwijtraken van spullen met handige pictogrammen die aangeven waar accesoires opgeborgen kunnen worden. De handige Fidlock-sluiting en het roll-topdesign kunnen aangepast worden op de inhoud.

·       Bring it all: Eenmaal verpakt, kan alles comfortabel worden gedragen, mede door de gevoerde schouderbanden, luchtgaasvoering en een verstelbare borstriem.

OMEN by HP Mouse 400: industriestandaarden tegen een betaalbare prijs

Voor gamers die iets willen kopen om de klus te klaren voor een betaalbare prijs, is de OMEN by HP Mouse 400 een goede keuze. De mechanische OMRON-schakelaars zijn voorzien van een aantal basisfuncties om gelijk in het spel te komen. Zo hebben de schakelaars een optionele sluipschuttermodus, waarbij de knopfunctie de DPI naar beneden brengt tot 400, terwijl deze wordt vastgehouden, om de nauwkeurigheid van het richten te verhogen.

OMEN by HP Mouse Pad 200 en Hard Mouse Pad 200: Twee belangrijke keuzes

Geen game is compleet zonder een muismat die precies de juiste hoeveelheid wrijving biedt om het beoogde resultaat te behalen. Met OMEN by HP Mouse Pad 200 wordt een harde en zachte optie aangeboden om gamers die op zoek zijn naar snelle beweging of juist meer weerstand, om nauwkeuriger te werken te helpen.

OMEN 15 Laptop is in juli beschikbaar in Nederland, vanaf €999.

OMEN by HP Mindframe Headset is in oktober beschikbaar in Nederland. Prijzen worden later bekend gemaakt.

OMEN by HP Sequencer Keyboard is in juni beschikbaar in Nederland, vanaf €179.99.

OMEN by HP Reactor Mouse is in juni beschikbaar in Nederland, vanaf €79.99.

OMEN X by HP Transceptor Backpack is in juni beschikbaar in Nederland. Prijzen worden later bekend gemaakt.

OMEN by HP Mouse 400 is in mei beschikbaar in Nederland, vanaf €39.99.

OMEN by HP Mouse Pad 200 is in mei beschikbaar in Nederland, vanaf €19.99.

OMEN by Hard Mouse Pad 200 is in mei beschikbaar in Nederland, vanaf €24.99.

For more information about the OMEN by HP ecosystem of gaming PCs, displays and accessories, visit: hp.nl

Over HP

HP Inc. creëert technologie die het leven voor iedereen beter maakt, overal. Via ons portfolio van printers, pc's, mobiele apparaten, oplossingen en services, ontwikkelen we ervaringen die je blijven verbazen. Meer informatie over HP Inc. is beschikbaar op http://www.hp.com/nl.

1.      Must activate OMEN Game Stream account on your OMEN PC and download the OMEN Command Center app from the Microsoft Store onto other Windows 10 PCs.  Game Stream requirements:  OS – Microsoft Windows 10 (Fall Creators Update or later); Network – Minimum upload and download speeds of 10Mbps at 5GHz; CPU – X Generation Intel® Core™ i5 processor or better; GPU – Intel® HD 4000 / NVIDIA® 8000 series / AMD® 2000 series or better with latest graphics drivers; System Memory – 4GB DDR3

2.      Statistica, Number of PC gamers worldwide 2014-2021.

3.      NVIDIA® Max-Q Design can help reduce system heat and noise in thinner form factor PCs.  Form factor design and thickness of the system will vary.  Overall graphics performance may be lower than alternative graphics solutions that do not utilize Max-Q design.  NVIDIA, GeForce, Surround, and the NVIDIA logo are trademarks and/or registered trademarks of NVIDIA Corporation in the U.S. and other countries.  MAXQ® is the registered trademark of Maxim Integrated Products, Inc.

4.      Intel Core i+ applies to configurations with Core i5 or Core i7 processors paired with Intel Optane Memory for storage acceleration. Intel® Optane™ memory system acceleration does not replace or increase the DRAM in your system.  Multi-core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering, branding and/or naming is not a measurement of higher performance.

5.      Multi-core is designed to improve performance of certain software products. Not all customers or software applications will necessarily benefit from use of this technology. Performance and clock frequency will vary depending on application workload and your hardware and software configurations. Intel’s numbering, branding/and or naming is not a measurement of higher performance. Quad-core is 4 cores and Hexa-core is 6 cores

6.      Intel® Optane™ memory is a smart, adaptable system accelerator for PCs with an Intel® Core™ processor. Intel® Optane™ memory system acceleration does not replace or increase the DRAM in your system.

7.      Select configurations refer to NVIDIA® GeForce® GTX™ 1060 and GeForce® GTX™ 1070 with MAX-Q Design models

8.      Full high-definition (FHD) content required to view FHD images. 4K content required to view full 4K images.

9.      Listening to personal stereo equipment or headsets at full volume for long periods can damage the user’s hearing.  To reduce the risk of hearing damage, lower the volume and amount of time listening at full volume.

10.    For DTS patents, see http://patents.dts.com. Manufactured under license from DTS Licensing Limited. DTS, the Symbol, & DTS and the Symbol together are registered trademarks, and HEADPHONE:X and the DTS HEADPHONE:X logo are trademarks of DTS, Inc. © DTS, Inc.

11.    EEDAR & NPD Group Company: The PC Peripheral Market – 2015G

12.    Switch response time test performed, compared optical-mechanical switch versus traditional mechanical switch G

13.    RFID (radio frequency identification) is a form of wireless communication that incorporates the use of electromagnetic or electrostatic coupling in the radio frequency portion of the electromagnetic spectrum to uniquely identify an object, animal or person.

14.    Pricing from HP.com, subject to change without notice. Retailers pricing may vary.

Intel, the Intel logo and Intel are trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries in the U.S. and/or other countries.

© 2018 HP Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. The only warranties for HP products and services are set forth in the express warranty statements accompanying such products and services. Nothing herein should be construed as constituting an additional warranty. HP shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein.