Albumprinter installeert eerste HP Indigo 50000 in Nederland. De digitale pers komt naar Europa om aan de groeiende fotobranche te leveren

B1-pers levert digitale foto-oplossing met de hoogste productiviteit

Amstelveen, 3 juli 2018- Albumprinter BV, het moederbedrijf van o.a. Albelli, breidt zijn productie uit met de installatie van de HP Indigo 50000 Digital Press. De digitale pers biedt het bedrijf de hoogste productiviteit in digitale oplossingen voor het printen van foto’s.

De extra grote B1-formaat webpers is de eerste in deze productklasse voor fotoafdrukken in Europa. Met deze pers profiteert Albumprinter van een hogere capaciteit en efficiëntie voor zijn fotomerken op de Europese markt. De pers opereert op dit moment vanuit een productiefaciliteit in Den Haag.

Het portfolio van Albumprinter bestaat onder andere uit Albelli in Nederland, Duitsland, Frankrijk en België, Bonusprint in Groot-Brittannië en Fotoknudsen en OnskeFoto in Noorwegen en Zweden. Daarnaast heeft Albumprinter onlangs Resnap overgenomen, een startup die een app ontwikkelde met kunstmatige intelligentie, om de beste foto’s te selecteren en binnen enkele minuten een fotoalbum te maken.

"De HP Indigo 50000 is de volgende stap in de evolutie van onze op Indigo-gebaseerde fotoprinteractiviteiten, we investeerden in onze eerste Indigo pers in 2007 toen we voortdurend groeiden. Deze nieuwste investering zorgt ervoor dat we dubbele groeicijfers kunnen bij- en aanhouden dankzij lagere kosten,” aldus Tristan Money, CEO Albelli. "Met de Indigo 50000 kan Albumprinter digitaal printen op dubbelzijdig B1-formaat. Dit formaat opent een wereld aan toepassingen en impositie-efficiënties, die op geen enkele andere digitale pers mogelijk zijn."

De HP Indigo 50000 digitale pers is een duplex B1-kleurenwebpers voor hoogwaardige, grootschalige toepassingen. Het beeldformaat van 746 x 1120 mm biedt flexibiliteit om praktisch elke fototoepassing af te drukken, waaronder fotoboeken, jaarboeken, vlakliggende fotoboeken, boekomslagen en kalenders.

De pers biedt een verbeterde beeldkwaliteit met printafdrukken in 6 kleuren met licht-cyaan en licht-magenta foto-inkt, die vloeiende beelden en toonovergangen opleveren. Lichtzwarte inkt maakt high-end monochroom mogelijk voor professionele zwart-witproductie.

Albumprinter beschikt onder andere over de HP Indigo 12000, HP Indigo W7250 en HP Indigo 6600p digitale persen. De Indigo-reis van Albumprinter begon met een HP Indigo 5000-vellenpers. Deze werd aangevuld met de HP Indigo W7200 (de eerste in EMEA), de W7250 en later de HP Indigo WS6600p voor vlakliggende fotoboeken. Afgelopen jaar installeerde Albumprinter ook zijn eerste B2-formaat HP Indigo 12000 Digital Press.

Over HP

HP Inc. creëert technologie die het leven voor iedereen beter maakt, overal. Via ons portfolio van printers, pc's, mobiele apparaten, oplossingen en services, ontwikkelen we ervaringen die je blijven verbazen. Meer informatie over HP Inc. is beschikbaar op http://www.hp.com/nl.HP opent ‘Elite Experience’ in zakencentrum Amsterdam