HP maakt de toekomst voor gaming mogelijk met OMEN hardware- en software-innovaties

Baanbrekende OMEN Obelisk Desktop beschikt over de nieuwste NVIDIA GPU, HyperX®-geheugenintegratie en eenvoudig uit te breiden ontwerp

Android-ondersteuning voor OMEN Game Stream biedt nieuwe mogelijkheden om de kracht van OMEN te ervaren

287962 omen obelisk glass panel exploded b16f57 original 1534850513

Vandaag, tijdens de start van de Gamescom in Keulen, onthult HP de gewaagde nieuwe OMEN-hardware en mobiele software-innovaties voor gameliefhebbers. De OMEN Obelisk, de nieuwste toevoeging aan de familie van gamedesktops, is één van de eerste systemen die de NVIDIA® GeForce® RTX 20 Serie GPU's heeft, waardoor gamers toegang hebben tot 's werelds ultieme gaming-architectuur. OMEN Game Stream1 voor Android brengt OMEN spel-ervaringen naar mobiele apparaten, om onderweg te kunnen spelen. Daarnaast onthult HP de nieuwste innovaties van de OMEN Mindframe Headset – 's werelds eerste headset met actieve koeltechnologie – om extra comfort en audiovoordelen te bieden voor zowel de gamecompetitie als streamen.

"HP richt zich op het leveren van geweldige ervaringen die de toekomst van gaming voeden en gamers in staat stellen om optimaal te presteren", zegt Anne-Sophie Hadberg, hoofd van Consumer Personal Systems EMEA, HP Inc. "Integratie van de nieuw aangekondigde NVIDIA® GPU's en de samenwerking met HyperX® om high-performance geheugen te bieden voor onze OMEN Obelisk en toekomstige desktops, toont onze toewijding om een ​​ecosysteem van wereldklasse te bouwen dat bestaat uit 's werelds beste game-oplossingen."

287961 omen obelisk glass panel bottomvent closeup 74f4d1 large 1534850505

OMEN Obelisk is ontworpen voor de doe-het-zelf-menigte die van oudsher geen rekening zal houden met kant-en-klare machines. Bijna twee derde van de prestatiegamers koopt apparaten die gemakkelijk te upgraden zijn. Tweeënvijftig procent kiest een desktop-pc, en 12 procent van alle prestatie-gamers kiest voor een doe-het-zelf-aanpak in plaats van bij grote OEM's2 te kopen. Met een doe-het-zelf-vriendelijk, industriestandaard upgradepad, samen met opties voor de nieuwste grafische en processorarchitecturen, kunnen gamers de prestaties bereiken die ze verwachten van games die ze leuk vinden, nu en in de toekomst.

"HyperX® is verheugd om samen te werken met HP en HyperX® FURY-geheugen te bieden in alle aankomende en vernieuwde OMEN door HP gaming-pc's", zegt Mark Leathem, general manager van HyperX® Peripherals Division, wanneer hij spreekt over de geheugenintegratie. "Met meer dan vijftien jaar ervaring in het leveren van gaming-geheugen past HyperX® uitstekend bij de visie van HP om exclusieve pc's voor gamers te leveren."

OMEN Obelisk Desktop: kracht om hard te trainen en harder te gamen

Deze nieuwste toevoeging aan de OMEN desktops familie is gemaakt voor topprestaties en personalisatie, zodat je pc ook de laatste game-ontwikkelingen kan bijhouden.

De belangrijkste kenmerken van de OMEN Obelisk:

·         Upgraden en optimaliseren: Een dun en verfijnd zwart chassis dat voldoet aan de microATX-normen met een gereedschapsloze toegang tot zowel de binnenkant als het verwijderen van beide 3,5"-schijven; full-length grafische kaart ondersteuning; en ruimte voor een industriestandaard ATX-voeding. Verbeter online gamen met de Network Booster binnen het OMEN Command Center om prioriteiten voor de netwerktaken in te stellen en gebruik te maken van twee gelijktijdige datastreams. Gebruik dan de OMEN Obelisk om games op breedbeeld-tv te spelen1.

·         Kracht en geheugen van wereldklasse: Laat je meeslepen in verbluffende beelden door de geheel nieuwe NVIDIA® Turing ™ architectuur om je nieuwe niveaus van gamingrealisme, snelheid en onderdompeling te bieden. Kies voor de 8ste generatie intel Core i+ CPUs met maximaal zes kernen of voor de 2de generatie AMD Ryzen CPUs met maar liefst acht kernen. Zo zorg je voor de kracht die nodig is om grondig te genieten van de nieuwste titels op de markt. Een diversiteit aan opslagopties omvat PCIe® NVMe ™ SSD, dubbele opslag (SSD + HDD), drievoudige opslag (SSD + 2x HDD), single-HDD of HDD + Intel® Optane ™ memory5 voor opslagversnelling.

·         HyperX® integratie: HyperX biedt gamers al jaren RAM die ze kunnen vertrouwen wat betreft geheugenintensieve titels, taken en multitasking. Elke OMEN Obelisk-desktopconfiguratie wordt geleverd met HyperX® FURY DDR4-2666-geheugen tot 32 GB, met het kenmerkende asymmetrische FURY-ontwerp en een stijlvolle low-profile warmteverdeler voor verbeterde thermische dissipatie, en een zwarte afwerking, die past bij het pc-interieur.

·         Strategisch gekoeld: Uitgebreide koeling aan de boven-, onder- en zijkanten maakt gebruik van tactisch geplaatste componenten, zoals krachttoevoer vanuit de onderkant en het optionele verwijderbare bodemstoffilter voor een optimale luchtstroom. Dit kan nog verder uitgebreid worden door een vrijgemaakte ruimte te gebruiken voor een extra aftermarket 120 mm ventilator of 120 mm vloeistof gekoelde radiator. Ideaal voor degenen die zoveel mogelijk koeling willen.

·         Aangepast en schoon: Kies de kleur die bij u past met een programmeerbaar RGB-logo op de voorkant en extra RGB-chassisverlichting op systemen die zijn geconfigureerd met een optioneel gehard glazen zijpaneel en een duidelijke EMI-beschermende coating. Het optionele zijpaneel van gehard glas biedt een visuele toegangspoort tot een verbluffende binnenkant. Zorgvuldige kabelgeleiding en kleurconsistentie van interne componenten zorgen voor een gestroomlijnd interieur met uniforme verlichting. OMEN Command Center laat gamers maximaal twee verlichtingszones aanpassen en kiezen uit vijf verlichtingsmodi.

OMEN-gamestream: OMEN op je Android-apparaat

OMEN Command Center blijft evolueren als een middelpunt van het OMEN-ecosysteem. Met de OMEN-functie Game Stream kunnen gebruikers de kracht van hun OMEN op andere Windows 10-apparaten gebruiken, om zo games op hun grote tv-scherm te kunnen spelen. De toevoeging van Android-functionaliteit aan de OMEN Game Stream later dit jaar voegt een geheel nieuwe reeks apparaten toe voor gamers om hun OMEN-ervaring te streamen6. OMEN Command Center wordt vooraf geïnstalleerd op alle OMEN-pc's en bevat verschillende functies, zoals Network Booster en System Vitals. Aanvullende aanpassings- en prestatie-opties zijn beschikbaar op bepaalde OMEN-laptops en desktops. OMEN Command Center ondersteunt ook aanpassings- en instellingsaanpassingen voor de nieuwste accessoires, zoals het OMEN Sequencer-toetsenbord, de OMEN Reactor-muis en de OMEN Mindframe-headset.

OMEN Mindframe Headset: Net zo cool, met nieuwe aanpassingen

Eind mei is de OMEN Mindframe Headset aangekondigd: de eerste headset ter wereld met actieve koelingstechnologie, door HP’s gepatenteerde thermo-elektrisch gestuurde Frostcap-technologie. Ontworpen met comfort in het achterhoofd, levert de headset tegelijkertijd goede geluidskwaliteit. Het OMEN by HP team zit nooit stil en heeft daarom een aantal verbeteringen aan de headset gemaakt:

·         Geluidsonderdrukking

·         Realtime feedback via sidetone om zo te kunnen profiteren van geluidsonderdrukking

·         Nieuwe bekleding van de oorkussens voor verbeterende luchtdoorlating

287959 mindframe omen headset coreset frontleft closeup mute%20%281%29 917210 large 1534850500

OMEN by HP op Gamescom 2018

·         Alle aangekondigde producten en software, en nog meer, zullen te bewonderen zijn in de OMEN-stand A051/B050 in Hal 8.1 zijn gedurende het evenement

·         Zal voorzien worden van de nieuwste OMEN Challenge met PUBG met een unieke bounty rule set die zal worden gespeeld op 22-24 augustus van 16.00 tot 19.00 CEST, op de bovenstaande standlocatie

·         De OMEN Challenge wordt ook live gestreamd op Twitch via www.twitch.tv/omenbyhpeurop

OMEN by HP: Prijzen en beschikbaarheid

•       OMEN Obelisk Desktop zal naar verwachting in september beschikbaar zijn in Nederland voor een startprijs van €1499,-

•       OMEN Game Stream voor Android zal naar verwachting later dit jaar beschikbaar zijn via de Google Play Store.

•       OMEN door Mindframe Headset zal naar verwachting in oktober beschikbaar zijn in Nederland in EMEA voor199,99.

Voor meer informatie over het OMEN by HP ecosysteem van gaming-pc's, -displays en -accessoires, ga naar www.hp.com/nl/gaming.

287960 omen obelisk metal panel frontleft efaa0f large 1534850504

OVER HP NEDERLAND

HP Inc. creëert technologie die het leven voor iedereen beter maakt. Altijd en overal. Met ons portfolio van printers, pc's, mobiele apparaten, oplossingen en diensten, creëren wij belevingen die indruk maken. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is beschikbaar op www.hp.nl.

Neem bij vragen contact op met:

Herbert Wormgoor, HP +31652494265 Herbert.Wormgoor@HP.com

Stephan van der Niet+31203010980 HPNLPressOffice@Edelman.com