HP vindt de pc opnieuw uit met leren convertible laptop

HP Spectre Folio creëert unieke ervaringen door stijl, veelzijdigheid en mobiliteit te combineren

Amstelveen, 1 oktober 2018 — HP Inc. onthult vandaag de HP Spectre Folio, een verbluffend nieuw apparaat dat een gedurfde standaard zet voor premium pc-innovatie.

HP streeft ernaar om elk aspect van de pc opnieuw uit te vinden, van de materialen  waaruit de pc bestaat tot de ervaringen die het levert. Het resultaat is een transformatieve vormfactor die is ontworpen voor mobiliteit en door de diversiteit past deze bij uiteenlopende gebruiksmomenten en omstandigheden. De Spectre Folio, 's werelds eerste leren convertible pc[i], combineert vakmanschap met de nieuwste technologie om een product te creëren zoals geen ander.

De HP Spectre Folio bouwt voort op het succes van traditionele laptops, 2- in-1 apparaten en convertible pc’s, die voornamelijk zijn ontworpen voor specifieke prestaties. Het resultaat is een veelzijdige premium pc die gebruikt kan worden in drie verschillende posities.

"De HP Spectre Folio is de opnieuw uitgevonden versie van een pc, met de perfecte balans tussen een luxe design en geavanceerde techniek. Het combineert een verfijnde stijl met een ongelooflijke veelzijdigheid om een ‘Always-Connected’ pc-ervaring te leveren waar onze klanten naar op zoek zijn", zegt Anne-Sophie Hadberg, vice president en general manager, Personal Systems, HP EMEA. "HP blijft de meest enerverende apparaten ter wereld creëren die de pc-categorie naar een nieuw tijdperk van innovatie leiden. Door te luisteren naar de behoeften van onze klanten en gebruik te maken van onze ontwerp- en technische mogelijkheden, zet HP nieuwe standaarden voor de industrie."

Manucrafturing

Om de Spectre Folio te creëren, omarmde HP de kunst van het ‘manucrafturing’, een combinatie van zorgvuldig ontworpen hardware en handgemaakte materialen. Het 100 procent verchroomde bruine ‘full-grain’ leder waarvan het apparaat is gemaakt speelt een belangrijke functionele rol.

Het duurzame materiaal zorgt namelijk voor een natuurlijk scharnier en een flexibel chassis. Dit zorgde voor een doorbraak in nieuwe vormgeving. Tegelijkertijd zorgt de tijdloze esthetische aantrekkingskracht, met geaccentueerde stiksels en nauwkeurige randen, voor een geraffineerde, luxe kwaliteit. Deze wordt vaak geassocieerd met mode, maar is nog nooit eerder in een pc gezien. De Spectre Folio is verkrijgbaar in twee kleuren: Cognac Bruin en Bordeaux Bourgondië.

Herdefiniëren van iconisch pc-ontwerp met meesterlijke techniek

De convertible pc is nu gemakkelijker te gebruiken met de eenvoudigere, naadloze overgangen van de Spectre Folio naar meerdere posities. Met één hand beweegt het dunne en lichte apparaat zich moeiteloos van een traditionele laptoppositie, die doorgaans wordt gebruikt voor productiviteit, naar een tentstand die het toetsenbord netjes wegduwt voor steviger ondersteuning op de schoot, naar een tabletpositie met een ingebouwde kanteling voor ‘intuitive inking’ – allemaal mogelijk gemaakt door strategisch geplaatste magneten en de unieke flexibiliteit van leer als een natuurlijk scharnier.

De Spectre Folio heeft een van de kleinste moederborden in de industrie die voortbouwt op de 8e generatie Intel® Core™ i5 en i7 (Y-serie) processoren[ii], om zo dun en licht mogelijk te kunnen blijven. Bovendien maakt een innovatief thermisch ontwerp zonder ventilator gebruik van de unieke kwaliteiten van leer zodat de pc zowel koel als comfortabel aanvoelt op schoot. HP werkte ook nauw samen met het gerenommeerde wereldwijde audio- en lifestylemerk “Bang & Olufsen” om de vier voorste luidsprekers vakkundig af te stemmen voor een uitstekende audio-ervaring in elke positie van het apparaat.

[ii] Multi-core is ontworpen om de prestaties van bepaalde softwareproducten te verbeteren. Niet alle klanten of softwaretoepassingen zullen noodzakelijkerwijs profiteren van het gebruik van deze technologie. De prestaties en klokfrequentie zijn afhankelijk van de belasting van de toepassing en uw hardware- en softwareconfiguraties. De nummering, branding en/of naamgeving van Intel is geen meting van hogere prestaties..

Andere functies zijn tot 16 GB geheugen, tot 2 TB SSD-opslag[iii], en een 300-nits FHD-display of een low-power, 1W 400-nits FHD optie voor ideale weergave in elke lichtomstandigheden. Een 4K UHD-display[iv] optie zal later dit jaar beschikbaar zijn.

Altijd aan, altijd verbonden ervaringen

De gedurfde uitstraling van de Spectre Folio is gekoppeld aan de nieuwste premium technologie voor consumenten, die design en kracht in hun pc willen. Zowel jetsetters als mobiele professionals zullen waarderen dat HP heeft toegespitst op het bereiken van ultra-mobiliteit en aangesloten moderne stand-by, met een batterijduur tot 18 uur[v].

De Spectre Folio is 's werelds eerste op LTE Intel® gebaseerde laptop[vi] van de gigabit-klasse, met een Always-Connected pc-ervaring die veiliger is dan traditionele openbare Wi-Fi®-hotspots. Het apparaat ondersteunt ook dual eSIM[vii] , met een optionele nano-SIM-sleuf onder het scherm en een optionele ingebouwde digitale eSIM om eenvoudig en snel verbinding te maken met hun cellulaire netwerken voor een razendsnelle internet- en dataverbinding.

Prijzen en beschikbaarheid[viii]

·       De HP Spectre Folio zal naar verwachting in januari 2019 beschikbaar zijn in Nederland in Cognac Bruin met LTE. In Europa zal deze beschikbaar zijn vanaf €1799.

·       De HP Spectre Folio zal naar verwachting in januari 2019 beschikbaar zijn in Nederland in Cognac Bruin met WiFi. In Europa zal deze beschikbaar zijn vanaf €1599.

·       De HP Spectre Folio in Bordeaux Bourgondië zal naar verwachting in januari 2019 beschikbaar zijn in Nederland.

·       De HP Spectre Folio Pouch en de HP Spectre Folio Sleeve zullen naar verwachting in November beschikbaar zijn in Europa voor respectievelijk €59,99 en €79,99.

Voor meer informatie over HP Spectre Folio kunt u terecht op www.hp.com/go/spectrefolio. Bezoek The Garage voor een diepgaande blik op het ontwerp van de Spectre Folio.

U kunt het product ook live bekijken via YouTube of Facebook Live en uw reacties delen via de #thePCReinvented en #keepreinventing hashtags op sociale media.

Voor meer informatie over HP Spectre Folio - inclusief afbeeldingen en datasheets kunt u naar HP Press Center. Voor een blik op het ontwerp van de Spectre Folio, bezoek The Garage.

U kunt het product ook bekijken op  YouTube of Facebook Live, en HP's Facebook pagina bezoeken om "Stories of Reinvention" van de Amerikaanse modeontwerper Alexander Wang, het Amerikaanse R&B duo Chloe x Halle, de Argentijns-Spaanse kunstenaar Felipe Pantone en de Duitse ontwerper Errolson Hugh te zien en uw reacties te delen via de #thePCReinvented en #keepreinventing hashtags op social media.

OVER HP NEDERLAND HP Inc. creëert technologie die het leven voor iedereen beter maakt. Altijd en overal. Met ons portfolio van printers, pc's, mobiele apparaten, oplossingen en diensten, creëren wij belevingen die indruk maken. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is beschikbaar op www.hp.nl.

[i] Product exterieur en buitenste toetsenbord is 100 procent volnerfleer vanaf 9/18/18/18.

[iii] Voor solid state drives, TB = 1 triljoen bytes. De werkelijke geformatteerde capaciteit is minder. Tot 35 GB systeemschijf is gereserveerd voor systeemherstelsoftware.

[iv] Volledige high-definition (VHD - FHD) is nodig om VHD beelden te bekijken. 4K inhoud is nodig is om volledige 4K beelden te bekijken.

[v] De levensduur van de batterij van Windows 10/ MM14 is afhankelijk van verschillende factoren, zoals het productmodel, de configuratie, geladen toepassingen, functies, gebruik, draadloze functionaliteit en instellingen voor energiebeheer.  De maximale capaciteit van de batterij neemt vanzelf af met de tijd en het gebruik. Ga naar www.bapco.com voor meer informatie. De batterijcapaciteit neemt af tot minder dan 100 procent wanneer de computer gedurende een langere periode onder hoge temperaturen werkt. Levensduur van de batterij is getest door HP met behulp van continue weergave van FHD-video, 1080p (1920x1080) resolutie, 150 nits helderheid, geluidsniveau van het systeem op 17%, geluidsniveau van de speler op 100%, volledig scherm afgespeeld vanuit lokale opslag, hoofdtelefoon aangesloten, draadloos aan, maar niet aangesloten.  De werkelijke levensduur van de batterij zal variëren afhankelijk van de configuratie en de maximale capaciteit zal vanzelf af met de tijd en het gebruik.

[vi] Module ontworpen voor downloadsnelheden tot 1 Gbps, aangezien dragers 5 draaggolfbundels en 100Mhz kanaalbandbreedte implementeren, activering vereist en een afzonderlijk aangekocht servicecontract. Neem contact op met de serviceprovider voor de dekking en beschikbaarheid in uw regio.  Verbindingssnelheden variëren afhankelijk van locatie, omgeving, netwerkomstandigheden en andere factoren. 4G LTE niet in alle regio's beschikbaar.

[vii] HP Spectre Folio is ontworpen met dubbele eSIM-ondersteuning, vanuit een fysieke SIM-kaartsleuf of een ingebouwde eSIM. Er is één SIM-lade voor fysieke SIM-kaarten en een elektronische SIM (eSIM) in het apparaat ingebouwd. De eSIM-functionaliteit is afhankelijk van de netwerkaanbieder. Neem contact op met de serviceprovider voor de beschikbaarheid en details.

[viii] Prijzen van HP.com, kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. De prijzen voor detailhandelaren kunnen variëren.