HP Heimtextil 2019

Heimtextil, de grootste internationale vakbeurs voor thuis- en projecttextiel, vindt van 8-11 januari 2019 plaats in Frankfurt. HP is voor het achtste jaar op rij aanwezig met een tentoonstellingsruimte en toont hier de voordelen van HP’s Latex Technology aan de hand van een selectie van concepten en ontwerpen.

De ruimte

De HP Booth, in hal 3.0, stand F81, is speciaal ontworpen om te laten zien welke toepassingen met behulp van de digitale printtechnologie mogelijk gemaakt kunnen worden in interieurdesign.

Het concept van dit jaar geeft aanwezigen een totaal andere en onverwachte ervaring. Gerenommeerd designconsultant Jennifer Castoldi, die het concept en het ontwerp van de stand ontwikkelde, nodigt Jennifer Hunt uit voor haar “show-stopping” patronen.

Materialen spelen een grote rol in de belevenis van dit jaar. Van stoffering, gordijnen, jaloezieën, decoratieve kussens en wandbekleding tot akoestisch textiel, outdoor textiel en eco-leder. Alle producten in de stand zijn digitaal bedrukt met behulp van HP Technology.

"Dit jaar hebben we ons textielportfolio uitgebreid met meer dan 20 nieuwe stoffen, waardoor we de mogelijkheden met HP Latex Technology nog verder kunnen uitbreiden", aldus Terry Raghunath, Business Development Manager voor HP bedrukte decoratieve toepassingen. "Tijdens de show van dit jaar zien onze decoratieve print-communities geweldige ontwerpen tot leven komen.”

De inhoud van de stand komt dit jaar overeen met de concepten van de tentoongestelde producten en is gebaseerd op de volgende uitgangspunten:

- Veelzijdigheid van substraten en toepassingenmet meer dan 2.000 gecertificeerde HP-materialen beschikbaar

- Ontwerpmogelijkhedengedemonstreerd door de onlangs gelanceerde HP DesignJet Z9-serie, HP Latex 570 en de HP Sprout – allemaal te zien bij de stand

- Materiaalinnovatiemet behulp van milieuvriendelijke en andere materialen bedrukt met HP Latex Technology

Het creatieve concept

Waar Jennifer Castoldi met de ideeën kwam voor de creatieve concepten, is Jennifer Hunt binnengehaald om haar patronen – gemaakt met behulp van de nieuwste HP Latex Technology – naadloos aan te laten sluiten bij een scala aan woninginrichtingen. De patronen worden allemaal tentoongesteld in de stand.

"Het is altijd spannend om de innovatieve materialen te bekijken die worden toegevoegd aan de uitgebreide HP-lijst van goedgekeurde substraten; ik voel me vooral aangetrokken tot materialen die zich richten op duurzaamheid, welzijn en de circulaire economie", zegt designconsultant Jennifer Castoldi. "De meest inspirerende toevoegingen dit jaar zijn onder andere materialen voor raambekleding gemaakt van geregenereerd scheepsafval en een bedrukbaar canvas gemaakt van 100% gerecyclede waterflessen.”

Huidige trends in de industrie

Jennifer Castoldi is aanwezig bij de HP-stand om te praten over wat HP en digitaal printen kunnen betekenen voor de hipste trends in de industrie. Deze trends omvatten:

-Materiaalinnovatieen hoe de industrie naar nieuwe materialen kijkt om te komen tot een circulaire, vernieuwende economie. Algen, die van kleur veranderen op basis van de kwaliteit van de lucht, en hergebruikt plastic zijn twee voorbeelden van duurzame materialen die worden gebruikt voor positieve actiemaatregelen

-Grensoverschrijdende samenwerkingtussen ontwerpers en de gehele distributieketen om tot originele en unieke concepten te komen. Werken met mensen van over de hele wereld is de sleutel om ontwerpers te helpen hun revolutionaire nieuwe concepten uit te voeren.

Ben je dit jaar aanwezig op Heimtextil? Dan nodigen wij je graag uit om onze stand te bezoeken en zelf te beoordelen. Als je niet aanwezig kunt zijn, neem dan even de tijd om je in te beelden wat ons de komende 10-15 jaar te wachten staat. We worden slechts beperkt door onze verbeelding.

OVER HP NEDERLAND

HP Inc. creëert technologie die het leven voor iedereen beter maakt. Altijd en overal. Met ons portfolio van printers, pc's, mobiele apparaten, oplossingen en diensten, creëren wij belevingen die indruk maken. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is beschikbaar op www.hp.nl.

About HP Nederland