HP Inc. onthult Indigo Digital Print voor composteerbare verpakkingen

Voorafgaand aan de Dscoop Edge conferentie heeft HP de nieuwe Digital Print aangekondigd. Digitaal printen met de HP Indigo en HP Indigo ElectroInks maakt het mogelijk om duurzamer te printen voor partners en merken. De HP Indigo digitale prints kunnen in kleinere hoeveelheden afgedrukt worden, waardoor de inkt in de printvoorraad minder verspild wordt en de impact op het milieu kleiner is. TUV Oostenrijk heeft HP het "OK Compost Home" en "OK Compost Industrial" keurmerk toegekend. HP Indigo ElectroInks kan worden gebruikt als inkt voor verpakkingen voor compostering en voor verpakkingen die biologisch afbreekbaar zijn, conform Europese standaarden (EN 13432. 2).

Op Dscoop Edge (in PortAventura in Spanje van 19 tot en met 21 juni) en op Labelexpo (in Brussel in België van 24 tot en met 27 september) zal HP Indigo zijn portfolio van duurzame verpakkingsoplossingen, certificaten en monsters presenteren.

HP’s groeiende duurzaamheid portfolio bestaat uit de volgende prestaties:

• HP Indigo trad als eerste digitale printaanbieder toe tot CEFLEX (Circular Economy for Flexible Packaging) voor de flexibele verpakkingsmarkt. CEFLEX is een Europese samenwerking van bedrijven om de prestaties van flexibele verpakkingen door te voeren in de hele waardeketen.
  • Cadel Deinking heeft ontinktingsproeven uitgevoerd die hebben aangetoond dat HP Indigo digitaal bedrukte flexibele verpakkingen inclusief coating volledig ontinkt kunnen worden. De resultaten zijn bevorderlijk voor de duurzaamheid voor bedrijven waarbij ontinkting een essentiële fase is in het recyclingproces.
  • HP-gecertificeerde Michelman-primers voor flexibele verpakkingen zijn onlangs uitgebreid getest op ecotoxiciteit, zware metalen en fluorgehalte en voldoen aan toonaangevende industriële normen, waaronder EN 13432 (2000) en ASTM D6400 (2012) voor gebruik in composteerbare verpakkingen.

Via deze link kan je het Engelstalige persbericht vinden voor meer informatie. Mocht je vragen hebben, dan hoor ik dat heel graag.

Met vriendelijke groet,

Valerie Janssens

OVER HP NEDERLAND

HP Inc. creëert technologie die het leven voor iedereen beter maakt. Altijd en overal. Met ons portfolio van printers, pc's, mobiele apparaten, oplossingen en diensten, creëren wij belevingen die indruk maken. Meer informatie over HP is beschikbaar op www.hp.nl.

Herbert Wormgoor, HP

Valerie Janssens