HP en kunstenaar Raquel van Haver presenteren consumenten laptop voor creatievelingen

HP Pavilion 15 laptop met NVIDIA grafische kaart combineert betaalbaarheid met prestaties en design

Hqdefault

Amstelveen, 17 juli 2019 – HP heeft tijdens evenement in samenwerking met kunstenaar Raquel van Haver de HP Pavilion 15 laptop met NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti Graphics extra onder de aandacht gebracht. Door de sterke grafische kaart is deze laptop uitermate geschikt voor creatief thuisgebruik, zoals fotobewerking, video editing en creatieve programma’s waar een standaard laptop niet altijd afdoende is. Daarmee is het de ideale laptop voor ambitieuze vloggers, amateur fotografen, social influencers, maar ook voor jonge gezinnen waar ouders of kinderen regelmatig foto’s en video’s bewerken, delen en persoonlijke, creatieve projecten maken. Door het gewicht en design, kun je overal en altijd je creativiteit de vrije loop geven.

Rondom deze creative uitvoering  van de Pavilion 15 vraagt HP Nederland aandacht voor vrouwen in de creatieve sector. Ondanks dat de creatieve werkgelegenheid de laatste jaren een vlucht genomen, tonen recente onderzoeken aan een gebrek aan diversiteit in de creatieve industrie aan. HP wil, door een betaalbare maar krachtige laptop aan te bieden jonge creatieven, vrouwen en mannen, meisjes en jongens aanmoedigen hun passie te volgen en hun creativiteit te ontwikkelen.

Samen met Raquel van Haver, één van de meest succesvolle opkomende kunstenaars onder de dertig, creëerde HP Nederland een video om deze gedachte te ondersteunen en deze vrouwelijke artiest een platform te geven. Raquel’s kunst is groot, grof, kleurrijk en rauw en tegenwoordig in exposities zoals in het Stedelijk Museum, te bewonderen. Inmiddels is voor Raquel de HP Pavilion 15 een belangrijk onderdeel van haar dagelijkse leven als artiest

HP heeft een brede line-up laptops voor creatieven. Naast de HP Spectre (topdesign, high end) en HP Zbook Studio Workstation (high end, gevorderde en professionals) is er dus de HP Pavilion 15 die beschikt over een 15.6 inch scherm, een NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti Graphics, Intel Core i7 8565U processor en 512GB opslag. De uiteenlopende modelelen varieren in prijs van€999 tot €1299.

Meer informatie over de HP Pavilion 15, waaronder de specificaties van de HP Pavilion 15, vind je hier

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OVER HP NEDERLAND

HP Inc. creëert technologie die het leven voor iedereen beter maakt. Altijd en overal. Met ons portfolio van printers, pc's, mobiele apparaten, oplossingen en diensten, creëren wij belevingen die indruk maken. Meer informatie over HP (NYSE: HPQ) is beschikbaar op www.hp.nl.

Herbert Wormgoor, HP

Valerie Janssens, Edelman