HP levert Day One storage ondersteuning voor VMware vSphere 6 en de nieuwe VMware vSphere Virtual Volumes technologie

03 FEBRUARI 2015, AMSTELVEEN
VMware kondigt vandaag de lancering van VMware vSphere 6 aan. HP heeft vanaf de start nauw samengewerkt met VMware om vSphere Virtual Volumes technologie te optimaliseren, ontwikkelen en te testen. vSphere Virtual Volumes is een belangrijke opslagverbetering die geïntroduceerd is voor vSphere 6. HP levert Day One ondersteuning en certificering voor vSphere 6 en vSphere Virtual Volumes voor midrange, high-end, en all-flash HP 3PAR StoreServ Storage arrays. Hierdoor kunnen klanten vSphere upgraden naar het vooraanstaande HP 3PAR StoreServ Storage-platform. Ook biedt HP ondersteuning voor vSphere 6 voor HP StoreVirtual, MSA, en XP Storage platformen.

VMware vSphere 6 is de nieuwe versie van het toonaangevende virtualisatieplatform. vSphere Virtual Volumes is een belangrijke verbetering voor vSphere 6 dat gebruikers in staat stelt om de krachtige datadiensten van de storage array te koppelen aan de fijnmazigheid van individuele virtuele machines (VM's). Hierdoor wordt een grotere flexibiliteit en vereenvoudigd beheer mogelijk. Met vSphere Virtual Volumes hebben klanten meer controle over de manier waarop zij zakelijke doelstellingen kunnen ondersteunen. Bijvoorbeeld bij het voldoen aan service levels voor bedrijfskritische applicaties met unieke, array-gebaseerde datadiensten. Met vSphere Virtual Volumes kunnen bijvoorbeeld de quality-of-service parameters afzonderlijk worden toegepast op een specifieke VM in plaats van aan een groep van VM's, met als voorwaarde dat het onderliggende vermogen beschikbaar is op de storage array. Een beheerder kan ook beleid opstellen dat specifieke storage middelen automatisch toewijst, waardoor aan service levels voor bedrijfskritische toepassingen wordt voldaan, ongeacht de eisen van andere applicaties of VM's.

Hoewel veel van de storage-industrie nog niet klaar is om deze geavanceerde virtualisatiemogelijkheden te ondersteunen, werd HP 3PAR StoreServ Storage door VMware bij de start van het project geselecteerd als het enige Fibre Channel referentieplatform voor haar Virtual Volumes. Deze ingenieursbenadering voor VMware betekent dat HP alle expertise in huis heeft om klanten te helpen snel en gemakkelijk gebruik te maken van de voordelen van de nieuwe vSphere 6 functies door middel van de HP 3PAR StoreServ Storage infrastructuur.

De volgende voordelen en belangrijkste mogelijkheden zijn het resultaat van deze vroege, vergaande samenwerking:

• Implementeer vSphere Virtual Volumes voor 3PAR met vertrouwen. VMware heeft vanaf de start 3PAR als enige Fibre Channel platform gebruikt bij de ontwikkeling en kwalificatie.
  • Profiteer vanaf dag één van de beschikbaarheid van vSphere 6 en vSphere Virtual Volumes voor bestaande en nieuwe 3PAR platformen met de nieuwste release van de 3PAR Operating System 3.2.1 MU2.
  • Verwerk een grote order en meer volumes eenvoudig met hoge service-levels door de immense speelruimte van 3PAR array, die maximaal 64.000 Virtual Volume objecten ondersteund, (1) te combineren met zijn krachtige quality-of-service management mogelijkheden.
  • Ondersteun service-level overeenkomsten en service-level objecten autonoom over duizenden virtuele machines, zonder dat daarbij enige administratie nodig is. Prioriteer en beheer bedrijfskritische VMs met IOPS, bandbreedte, of responsetijden eenvoudig met 3PAR Priority Optimization software.
  • Verhoog de veerkracht en business continuïteit via ingebouwde vSphere API voor Storage Awareness (VASA) providers op iedere 3PAR controller. Hierdoor wordt de informatie-uitwisseling tussen VM's en toepassingen in het geval van een VASA provider storing beschermd zonder de complexiteit van externe, VM-gebaseerde VASA aanbieders. Profiteer van de vereenvoudiging van het beheer met 0-instap installatie van VASA, die direct geïntegreerd is in de 3PAR controller.
  • Verlaag de eisen voor opslagcapaciteit voor vSphere Virtual Volumes met 75% of meer, (2) omdat alle HP 3PAR Thin Provisioning, Thin Clone, en Thin Deduplication mogelijkheden niet alleen in software via vSphere API's zijn geïntegreerd, maar ook geïntegreerd en versneld zijn in de 3PAR hardware waardoor de beste efficiëntie geleverd wordt zonder in te boeten aan prestaties.
  • Bespaar op operationele kosten door middel van eenvoudige administratie, mogelijk gemaakt door op beleid gebaseerd en compleet infrastructuurbeheer van HP server, storage, networking en databeveiliging via een enkele, bijgewerkte HP OneView voor VMware vCenter, plug-in.

Als u geïnteresseerd bent om meer te leren over de rol van HP in het ontwerp en de ontwikkeling van de vSphere Virtual Volumes architectuur of enig ander aspect van de samenwerking tussen HP en VMware, bieden wij u de mogelijkheid om deze week te spreken met een HP directeur.

• (1)HP 3PAR OS 321 MU2 required.
  • (2)As compared to not using data compaction technologies. Based on a 4:1 data compaction ratio achieved with the combination of HP 3PAR Thin Technologies.