HP demonstreert nieuwe Inkjets Web Press en Digital Press op Hunkeler Innovationdays 2015

23 FEBRUARI 2015, AMSTELVEEN
HP zal op de Hunkeler Innovationdays 2015 in Luzern, Zwitserland (van 23 tot 26 februari 2015) demonstraties geven van de nieuwste end-to-end drukwerkoplossingen voor uitgeverijen en direct mail. Bezoekers van de Hunkeler Innovationsday 2015 kunnen bij de stand van HP (37) een demonstratie krijgen van de HP T230 Color Inkjet Web Press en de HP Indigo 7800 Ditigal Press.

De digitale drukwerkoplossingen van HP ondersteunen toepassingen als short-run drukwerk, kranten en transpromo voor direct mail. Tijdens de Hunkeler Innovationdays 2015 zal HP dan ook voorbeelden laten zien van deze toepassingen.

“Drukwerkleveranciers zoeken constant naar oplossingen die bijdragen aan het versterken van de concurrentiepositie om de onderneming winstgevender te maken”, aldus Aurelio Maruggi, vice president en general manager Inkjet High-speed Solutions bij HP. “Door deze digitale drukwerkoplossingen met flexibele inline en offline afwerkingsopties, zorgen we ervoor dat drukwerkleveranciers bij blijven met verschillende trends. De drukwerkoplossingen van HP zijn innovatief en leveren de kwaliteit die ervoor zorgt dat drukwerkleveranciers een eindproduct kunnen leveren waarmee zij hun concurrentiepositie behouden of versterken”.

Hoogwaardige toepassingen voor bijvoorbeeld boeken met een korte omlooptijd, kranten, gerichte bijlagen (specials) of transpromotionele direct mail, worden mogelijk gemaakt door HP’s digitale productie-oplossingen. Voorbeelden van deze hoogwaardige toepassingen worden tentoongesteld op de HP stand.

HP zal tijdens de Innovationdays een presentatiebooth delen met Pitney Bowes, de aangewezen HP Inktjet Web Press partner voor de transactionele en transpromotionele printmarkt. Beiden bedrijven zullen casestudies laten zien gedurende Hunkeler Innovationdays 2015.

De HP T230 Color Inkjet Web Press zal worden uitgerust met een Hunkeler inline configuratie. De HP T230 verhoogt zo de productiviteit en bespaard kosten bij gekleurde drukwerken in 58-mm productie omgevingen. Met een compact formaat haalt de HP T230 tweezijdige druksnelheden van 122 meter per minuut in zowel mono als kleur met een 520,7 mm printwijdte.

Van de HP Indigo 7800 Digital Press kan men ook een demonstratie zien bij de stand van HP. De HP Indigo biedt gebruiksvriendelijke kleurenmanagement, hoge productiviteit en is met verschillende media toepasbaar. Met de HP Indigo 7800 kunnen drukwerkleveranciers op toepassingen printen als plastic, verschillende POS materialen en lenticulair drukwerk, doordat de HP Indigo direct kan printen op synthetische substraten met behulp van de One Shot Color technologie. De Digital Press kan ook worden gebruikt als aanvulling op de Web Press in de productie van boekomslagen, stoffen jassen en promotiemateriaal. Naast de drukwerkoplossingen zal HP innovaties op het gebied van digitaal printen presenteren tijdens de Hunkeler Innovationdays 2015.

Bezoekers kunnen tijdens de Innovationdays meer te weten komen over de recent aangekondigde HP IHPS High Definition Nozzle Architecture (HDNA) technologie van HP. De technologie stelt drukwerkleveranciers in staat om producten van nog betere kwaliteit te leveren. Ook verdubbeld HDNA het aantal mondstukken van een Inkjet (tot 2400 per inch), waardoor de snelheid van de pers kan worden verhoogd en nieuwe toepassingen kunnen worden gedaan.

Ook zal HP demonstraties geven van de nieuwe HP Visual Remote Guidance Technologie. De innovatieve ondersteuning wordt aangeboden via MyRoom Assist, met een verhoogde resolutiesnelheid. De HP Visual Remote Guidance Technologie kan op afstand aangestuurd worden.

Meer informatie over de HP Inkjet Web Press is te vinden op www.hp.com/go/inkjetwebpress, en voor de HP Indigo Digital Press op www.hp.com/go/indigo. Video’s van de producten zijn beschikbaar gesteld op Twitter en op YouTube.

Citaten
"Drukwerkleveranciers zoeken constant naar oplossingen die bijdragen aan het versterken van de concurrentiepositie om de onderneming winstgevender te maken. Door deze digitale drukwerkoplossingen met flexibele inline en offline afwerkingsopties, zorgen we ervoor dat drukwerkleveranciers bij blijven met verschillende trends. De drukwerkoplossingen van HP zijn innovatief en leveren de kwaliteit die ervoor zorgt dat drukwerkleveranciers een eindproduct kunnen leveren waarmee zij hun concurrentiepositie behouden of versterken." Aurelio Maruggi