HP vereenvoudigt instap in de cloud voor organisaties met nieuwe HP Helion-workloadconfiguraties

Door het toegenomen gebruik van de cloud is er behoefte ontstaan aan voorgeconfigureerde oplossingen voor de meest gebruikelijke taken van organisaties

18 FEBRUARI 2015, AMSTELVEEN
HP kondigt vandaag een uitgebreid aanbod aan configuraties voor specifieke workloads in de vorm van gestandaardiseerde oplossingen voor HP Helion Managed Virtual Private Cloud (VPC), waarmee voor klanten de overstap naar de cloud eenvoudiger wordt gemaakt.

HP Enterprise Services speelt hiermee in op de behoefte van klanten om de overgang naar de cloud sneller een eenvoudiger te laten verlopen. HP biedt hiervoor zeven Infrastructure-as-a-Service-oplossingen aan, waarvan de prijs en configuratie op voorhand bekend zijn en die specifiek ontwikkeld zijn voor de diverse taken die organisaties te verwerken hebben. De configuraties variëren van lichte taken, zoals applicatieontwikkeling en het delen van media (beperkte performance nodig), tot en met veel zwaardere workloads met ondersteuning voor complexe ERP-oplossingen. De configuraties zijn ontworpen om de IT-resources beter te kunnen afstemmen op de workload en die IT-middelen daarmee beter en rendabeler te kunnen benutten.

“Klanten die een workloadspecifieke oplossing willen implementeren in de cloud, zijn op zoek naar eenvoud”, aldus Jim Fanella, vicepresident, Workload and Cloud, HP Enterprise Services. “Voorgeconfigureerde oplossingen voor de meest gebruikte workloads maken het gemakkelijker om snel een managed VPC-oplossing te implementeren. Zo laten we voor organisaties de overgang naar de New Style of IT vlotter verlopen.”

HP Helion Managed VPC heeft nu vier configuraties van virtuele servers voor de lichtere taken van een organisatie en drie configuraties van fysieke servers voor bedrijfskritische productietaken waarvoor aparte servers noodzakelijk zijn. Deze configuraties bieden mogelijkheden om applicaties te moderniseren, hebben het voordeel van een OPEX-model en maken een snellere implementatie van diensten in de cloud mogelijk. Tegelijk kunnen ze de adviesverlening rond en transformatie van workloads verbeteren. Het gaat hier om een ‘managed service’, zodat organisaties automatisch en naadloos profiteren van de nieuwste technologie en beveiliging.

Deze virtuele en fysieke serveroplossingen zijn specifiek bedoeld voor veelvoorkomende taken, zoals:

• Applicatieontwikkeling, bestanden afdrukken, niet-productiewerk en kwaliteitsborging
  • SharePoint, unified communication, speciale tools en niet-kritisch relatiebeheer (CRM)
  • Gehoste e-mail en zwaardere CRM-toepassingen
  • Oracle C/X, datamining en -analyse, en datawarehousing
  • SAP, Oracle, Microsoft Dynamics en Sage

Prijzen en beschikbaarheid
De nieuwe HP Helion Managed VPC-oplossingen zijn nu verkrijgbaar vanuit 24 locaties wereldwijd, verspreid over vijf continenten. Prijzen voor virtuele configuraties beginnen vanaf $76 per maand* voor Bare Metal tot $496 per maand* voor Virtualized Enterprise. Fysieke configuraties beginnen vanaf $800 per maand* voor 8-core Physical Servers tot $1.000 per maand* voor Physical Enterprise.

Alle configuraties beschikken over OpenStack-features en opties om High Availability mogelijk te maken met SLA’s met een uptime van 99,999%, en diverse adviesdiensten voor de cloud en het geschikt maken van applicaties voor de cloud.

Voor informatie over HP Helion Managed VPC en andere cloudoplossingen van HP kijkt u op http://www8.hp.com/nl/nl/cloud/helion-overview.html.

* De prijzen in dit bericht zijn richtprijzen en kunnen per regio verschillen

Citaten
"Klanten die een workloadspecifieke oplossing willen implementeren in de cloud, zijn op zoek naar eenvoud. Voorgeconfigureerde oplossingen voor de meest gebruikte workloads maken het gemakkelijker om snel een managed VPC-oplossing te implementeren. Zo laten we voor organisaties de overgang naar de New Style of IT vlotter verlopen." Jim Fanella