HP introduceert veelzijdige premium PC

Met een batterijduur van 12,5 uur en een ultra dun design is de HP Spectre x360 een echte must-have

02 MAART 2015, AMSTELVEEN

HP kondigt vandaag de HP Spectre x360 aan, een ultradunne notebook met een 13,3 inch beeldscherm.

‘’Onze klanten geven aan dat het ultieme mobiele apparaat exceptionele kwaliteit moet leveren, gecombineerd met de gebruiksvriendelijkheid van een tablet”, aldus Louis Perrin, directeur consumer products, Printing and Personal Systems Group, HP EMEA. “We zijn begonnen bij het ontwerp. Een innovatief en industrieel design. Daarna hebben we de hardware en software geselecteerd waarmee gebruikers van de HP Spectre x360 veelzijdig kunnen werken, met de benodigde kracht.”

X60 vormgeving en beleving voor maximale veelzijdigheid

De HP Spectre x360 is dun vormgegeven met een CNC aluminium behuizing van 15,9 millimeter en weegt 1,49kg. De HP Spectre x360 oogt natuurlijk dankzij machinaal gesneden en gepolijst metaal.

Met de HP Spectre x360 kan eenvoudig geschakeld worden tussen notebook en tablet. Voor werk kunnen gebruikers de notebook stand activeren, voor entertainment de tentmodus en voor mobiel gebruik de tabletstand. Om het beeldscherm soepel om te klappen maakt de Spectre x360 gebruik van innovatieve scharnieren met drie spiraalvormige tandwielen voor gesynchroniseerde en nauwkeurige beweging. De scharnieren zijn zo ontworpen dat de HP Spectre x360 ook dichtgeklapt zijn slanke vorm behoudt.

De HP Spectre x360 is uitgerust met een volledig 1,5 millimeter reistoetsenbord om gebruikers een comfortabele en vertrouwde beleving te bieden tijdens het gebruik. Het touchpad is extra breed ter verbetering van alledaags gebruik.

Download hier video- en beeldmateriaal van het device.

Kwaliteit zonder concessies

Om klanten de batterijduur te geven die ze verwachten is de HP Spectre uitgerust met een 56 Watt/uur batterij. Daarnaast is het aanraakpaneel van de HP Spectre x360 optisch verbonden met het scherm waardoor de lichtsterkte toeneemt en pixels dichter tegen de schermoppervlakte liggen. De configuratie met Quad HD beeldscherm houdt dankzij Panel Self Refresh (PSR) technologie beelden op het scherm vast. Hierdoor verbruiken andere eenheden van de PC minder stroom wanneer er niets beweegt op het beeldscherm. Zo kan de batterijduur oplopen tot 12,5 uur.

Ook heeft HP de Wi-Fi aansluiting van de HP Spectre x360 verbeterd. De drive die de verbinding met draadloze netwerken tot stand brengt is getest in netwerken met veel ruis. Het ontwerp van de nieuwe antenne aan de bovenkant van het scherm zorgt voor een effectieve 2,4GHz en 5GHz tuning in elke modus: notebook, tent en tablet stand. Het resultaatis een uitstekende WiFi verbinding.

Kracht en slimme functies voor productiviteit

De HP Spectre x360 ondersteunt Intel® CoreTM i5 en i7 processors om taken krachtig uit te voeren. De SSD is snel en beschikbaar tot 512GB voor snel opstarten en het laden van apps zonder vertraging. De Spectre x360 ondersteunt zowel full-size HDMI als DisplayPort 1.2 compatible ports. Zo kunnen gebruikers content via meerdere beeldschermen weergeven. Klanten kunnen ook gebruikmaken van de ingebouwde Intel® Wireless Display technologie om content te streamen op een TV. Om verschillende apparaten en accessoires aan te sluiten op de HP Spectre x360 is hij uitgerust met drie USB 3.0 poorten. Met HP USB Sleep & Charge kan de HP Spectre x360 in stand-by modus andere apparaten opladen.

Prestaties, functionaliteit en stijl voor de professionalDe HP Spectre Pro x360 business uitvoering zal in Nederland beschikbaar zijn via de commerciële distributiekanalen van HP. De HP Spectre Pro x360 biedt optionele vPro™ technologie op vijfde generatie Intel® Core™ i5 en i7 processors en de keuze tussen Windows 7 en Windows 8 Pro. Zowel de zakelijke als de consumentenuitvoering van de HP Spectre x360 zijn voorzien van de Trusted Platform Module (TPM) chip voor beveiliging en manageability. De HP Spectre Pro x360 wordt tevens geleverd met garantie en service support en HP Touchpoint Manager, een cloud-based oplossing voor bescherming van het apparaat en data.

Beschikbaarheid en prijs

De HP Spectre x360 is vanaf eind maart 2015 beschikbaar in Nederland. Adviesprijs vanaf €1.049.

De zakelijke versie, HP Spectre Pro x360 is vanaf maart 2015 beschikbaar in Nederland.

Voor beide uitvoeringen zijn accessoires beschikbaar. Waaronder een HP Premium lederen Sleeve ter bescherming en een HP Active Pen voor gemakkelijke bediening.

Download hier video- en beeldmateriaal van het device.

Citaten
"Onze klanten geven aan dat het ultieme mobiele apparaat exceptionele kwaliteit moet leveren, gecombineerd met de gebruiksvriendelijkheid van een tablet. We zijn begonnen bij het ontwerp. Een innovatief en industrieel design. Daarna hebben we de hardware en software geselecteerd waarmee gebruikers van de HP Spectre x360 veelzijdig kunnen werken, met de benodigde kracht." Louis Perrin