HP introduceert slanke en lichte Workstation Ultrabooks

06 JANUARI 2015, AMSTELVEEN

HP introduceert vandaag ‘s werelds dunste en lichtste workstation Ultrabooks™, de HP ZBook 14 en 15u. HP voegt ook een nieuwe generatie virtual workstation toe en verbeteringen aan haar Remote Graphics Software.

De nieuwe producten:

• HP ZBook 14 en 15u Workstation Ultrabooks: Met een ongekend strak en stijlvol design leveren deze workstations indrukwekkende professionele 3D graphics, high-performance/breakthrough storage en uitstekende prestaties, zelfs bij de zwaarste taken.
  • HP DL380z Virtual Workstation: Biedt een optimale workstation ervaring in combinatie met end-to-end security, geoptimaliseerd IT management en toegang tot applicaties op alle devices vanaf iedere plek.
  • HP Remote Graphics Software (RGS) 7.1: Levert hoge prestaties voor workstation- of server-based grafische toepassingen. Daarnaast kan er real time op afstand samengewerkt worden vanaf iedere PC, thin client of Windows® tablet.

“Onze nieuwe workstation Ultrabooks komen voort uit onze verbondenheid met de professionele markt en de vraag naar lichte en mobiele workstations voor een optimale design workflow,” aldus Ori Bergman, director, Commercial and Retail Solutions, Printing and Personal Systems Group, HP EMEA. “HP mobiele, desktop en virtual workstations zijn de innovatie-aanjagers van bedrijven over de hele wereld, voor design van auto’s tot block-buster films.”

ZBook Mobiele Workstations bevorderen digitale innovatie

De tweede generatie ZBook 14 en 15u hebben respectievelijk een 14-inch (35.6cm) en 15.6-inch (39.6cm) diagonaal high-performance scherm. De workstations zijn op maat te bestellen en uitgerust met Microsoft Windows 8.1 en Intel® Core™ processors van de vijfde generatie. Daarnaast zijn ze uitgerust met professionele AMD FirePro™ 3D graphics. De ZBook 14 biedt optioneel een touchscherm en intuïtieve 10 punts multi-touch full-HD mogelijkheden. HP breidt haar marktleidende workstation portfolio verder uit met de nieuwe HP ZBook workstations, beschikbaar met gecertificeerde workstation toepassingen van Adobe®, Autodesk, Avid, Dassault, ESRI, SolidWorks, Siemens en vele anderen.

Beide ZBook Mobiele Workstations bieden tot 16 GB intern geheugen en tot wel 1.25 TB storage, plus HP Z Turbo Drive (PCIe solid-state storage) voor twee keer de prestaties van SATA SSD. De betrouwbare HP ZBook mobiele workstations hebben de MIL-STD 810G tests succesvol afgerond en ondergingen 115,000 test uren in het HP Total Test Proces.

Digitale innovaties en de overgang van 2D naar 3D hebben een explosie van digitale content en nieuwe eisen aan video en grafische toepassingen teweeggebracht. De HP Z producten zijn ontworpen om te voldoen aan de eisen van gebruikers in verschillende industrieën, waaronder film/video , grafisch design, CAD, onderwijs, architectuur, productie, finance en zorg.

Virtual Workstation geoptimaliseerd voor IT

De HP DL380z Virtual Workstation Gen 9 is vanaf iedere plek toegankelijk en combineert Z Workstation prestaties in combinatie met data center security. De DL380z levert meer rekenkracht, geïntegreerde I/O en een verbeterd chassis met meer uitbreidingsmogelijkheden dan de vorige generatie. Gebruikers ervaren levendige en hoogwaardige 3D grafische prestaties dankzij de nieuwste graphics hardware waaronder NVIDIA GRID™ kaarten. De DL380z is uitgerust met een innovatief 2U rack en wordt aangedreven door krachtige Intel E5 v3 processors met tot wel 36 cores en 3.5 GHz; tot wel 1.5 TB DDR4 2133 MHz geheugen en wordt bestuurd door Windows en Linux® Client OS.

HP Virtual Workstations ondersteunen Citrix® en VMware® virtuele locaties. Tevens zijn ze ontworpen voor gecentraliseerde uitrol en management door én voor verschillende gebruikersprofielen met flexibele aanvoer en configuratie opties. Centraal management helpt bij het beschermen van gevoelige data doordat er alleen encrypted pixel data via LAN of WAN wordt verstuurd. In combinatie met HP RGS levert de DL380z uitstekende interactiviteit, zelfs over grote afstanden en met matige netwerkvoorzieningen dankzij HP Velocity WAN optimization software, meegeleverd met HP RGS of HP Thin clients.

Remote Graphics Software verbetert Remote Editing

Met HP RGS 7.1 komt HP met een boost van 60 procent in prestaties op de bestaande remote graphics software. Media en entertainment workstation klanten met hoge resolutie displays en de vraag naar optimale image playback kunnen nu al hun editing vanaf iedere locatie uitvoeren zonder beperkingen. RGS 7.1 biedt ook native Wacom tablet besturing voor Linux bij animatie en FX studio’s over de hele wereld. Dit maakt optimale samenwerkingen tussen studio’s en kantoren op andere locaties mogelijk. Hiermee wordt het digital editing en content creatie proces versneld.

Prijs en beschikbaarheid

• De HP ZBook 14 en 15u Workstation Ultrabooks zijn naar verwachting wereldwijd beschikbaar vanaf eind januari. Adviesprijzen beginnen bij €1,299.
  • De HP DL380z Virtual Workstation is per direct beschikbaar. Prijzen op aanvraag.
  • HP Remote Graphics Software 7.1 is naar verwachting beschikbaar vanaf April 2015 op de HP Z Desktop en Mobile ZBook Workstations. Daarnaast wordt de software ook beschikbaar gesteld als gratis download voor bestaande HP Z Workstation klanten en tegen betaling beschikbaar voor alle overige klanten.
Citaten
"Onze nieuwe workstation Ultrabooks komen voort uit onze verbondenheid met de professionele markt en de vraag naar lichte en mobiele workstations voor een optimale design workflow. HP mobiele, desktop en virtual workstations zijn de innovatie-aanjagers van bedrijven over de hele wereld, voor design van auto’s tot block-buster films." Ori Bergman