HP WallArt 3.0 helpt HP Latex-klanten hun decoratie business te laten groeien

HP toont op Heimtextil de laatste versie van WallArt in store design waarmee interieurproducenten en ontwerpstudio's hun workflow efficiënter kunnen maken, kosten kunnen besparen en het proces van ontwerp tot productie kunnen versnellen.

14 JANUARI 2015, AMSTELVEEN

Op Heimtextil 2015 heeft HP vandaag de derde generatie van HP WallArt gepresenteerd. HP WallArt 3.0 omvat het nieuwe innovatieve concept WallArt in-store design, waarmee producenten van digitale wandbekleding- en muurdecoratie-applicaties direct contact kunnen leggen en samen kunnen werken met detailhandelaren.

HP WallArt is een eenvoudige, cloud-gebaseerde webservice die het ontwerpen, visualiseren en produceren van muurdecoratietoepassingen op maat vergemakkelijkt. Het is gratis beschikbaar voor klanten die beschikken over een HP Latex printer en wordt al door meer dan 2400 klanten in 81 landen gebruikt[1]. Deze nieuwste versie van HP WallArt helpt printserviceproviders (PSP's), fabrikanten van wandbekleding en ontwerpers om makkelijker samen te werken met detailhandelaars en e-commerce-sites. De meervoudige directe toegangspunten tot de HP WallArt designertool ondersteunen gebruikers bij het creëren van een nieuwe winkelervaring in binnenhuisarchitectuurzaken en e-commerce-sites. Door het gebruik van HP WallArt verloopt het verkoopproces volledig digitaal, wat een unieke koopervaring mogelijk maakt. Eindgebruikers kunnen bijvoorbeeld, al voor de aanschaf, de uiteindelijke lay-out eenvoudig visualiseren en het geprinte product in recordtijd in handen hebben.

Bovendien zal HP in stand D15 in hal 4.0 een nieuw, bijzonder innovatief proefdrukconcept demonstreren, waarmee ontwerpstudio's in de interieurdesignindustrie de efficiëntie van hun workflow kunnen verhogen, kosten kunnen besparen en het gehele proces van ontwerp tot fabricage aanzienlijk kunnen versnellen.

Dankzij de HP Latex 3000-printer kunnen bezoekers bij de HP-stand met eigen ogen zien hoe de wandbekledingsindustrie kan profiteren van de mogelijkheden die digitale printtechnologie te bieden heeft. Het team van HP zal laten zien hoe proefdrukken direct op uiteindelijke productiemedia kunnen worden geprint, wat problemen met afwijkende kleuren door de optische helderheid van proefdrukpapier verleden tijd maakt. Dit betekent dat ontwerpers in de binnenhuisarchitectuurindustrie (zoals wandbekleding, jaloezieën, kussens en decoratief textiel) een realistischer voorbeeld van het eindproduct kunnen creëren. Hierdoor kunnen ze sneller en eenvoudiger beslissingen nemen over de uiteindelijke kleuren en het ontwerp.

De HP-stand op Heimtextil is ontworpen in de stijl van een gedigitaliseerde behangwinkel. Er zijn enkele innovatieve behangontwerpen te zien die ontworpen zijn door jonge, professionele designers uit Barcelona, Peru, Zuid-Afrika en New York. Daarnaast zijn er ook ontwerpen te bezichtigen van befaamd industrieel vormgever en binnenhuisarchitect Markus Benesch. HP heeft ook een bescheiden aanwezigheid in het hart van de muurbekleding in hal 3, waar het bedrijf in stand G 02 het WallArt in-store designconcept tentoonstelt.

“HP heeft de afgelopen tijd contact gelegd en samengewerkt met jonge, professionele ontwerpers om samen de onbegrensde mogelijkheden van digitaal printen en latextechnologieën voor de binnenhuisarchitectuur te realiseren.” vertelde Joan Perez Pericot, wereldwijde marketing director, Large Format Sign & Display Division, HP. “Met de technologie van HP kunnen zij creatieve grenzen verleggen en binnen een veel korter tijdbestek zeer creatieve wanddecoraties ontwerpen. Bij de nieuwe versie van HP WallArt draait het allemaal om het creëren van nieuwe zakelijke mogelijkheden voor klanten van HP Latex doordat ze snel en naadloos contact kunnen leggen met winkeliers en e-commerce-sites. De nieuwe functionaliteit kan nieuwe klantsegmenten openen en uiteindelijk nieuwe inkomsten creëren”, zegt Joan.

Additionele nieuwe functies van HP WallArt 3.0 zijn:

• Eenvoudige plug-in voor integratie met websites/blogs: een CRM plug-in waarmee HP WallArt-gebruikers sneller dan ooit een nieuwe website/blog kunnen opzetten dankzij de Wordpress CRM plug-in.
  • Een efficiëntere workflow: dankzij JDF/RIP’s automatisering kunnen bestanden die volledig printklaar zijn direct vanuit Web2print worden opgestuurd. Via Rips worden de bestanden automatisch van web2print gedownload zonder dat daar extra handelingen voor verricht hoeven worden.[2]
  • Zakelijke ontwikkelingstools die HP WallArt-gebruikers helpen sneller de markt op te gaan dankzij een “startup”-kit om webpagina's te maken.
  • Dropbox: voor het importeren van bestanden en pakketten met meerdere afbeeldingen. Hiermee kunnen HP WallArt-gebruikers sneller afbeeldingen bij klanten uploaden en afleveren, terwijl klanten eenvoudig hun persoonlijke content naar de applicatie kunnen uploaden.
  • Sjablonen: voor ruimtes die vaak opnieuw worden ingericht, waardoor het proces veel sneller kan verlopen, er minder fouten optreden en de bruikbaarheid aanzienlijk kan worden vergroot.

Meer informatie over HP-oplossingen voor wandbekleding is beschikbaar op hp.com/go/heimtextil, hp.com/go/latex en hpwallart.com, bij YouTube op www.youtube.com/hpgraphicarts en via de twitterfeed van HP Graphic Arts www.twitter.com/hpgraphicarts. Gebruikers van HP WallArts zijn van harte uitgenodigd hun wanddecoraties te delen met ontwerpers over de hele wereld via de Facebookpagina van HP voor designers op www.facebook.com/hpdesigners en op Twitter via #HPWallArt.

[1] Gebaseerd op interne gegevens van HP per januari 2013.

2 Beschikbaar bij Caldera Visual Rip + Grand Rip+ V10” en SAI Flexi print HP Basic- en Premium-editie.

[1] Gebaseerd op interne gegevens van HP per januari 2013.

[2] Beschikbaar bij Caldera Visual Rip + Grand Rip+ V10” en SAI Flexi print HP Basic- en Premium-editie.

Citaten
"HP heeft de afgelopen tijd contact gelegd en samengewerkt met jonge, professionele ontwerpers om samen de onbegrensde mogelijkheden van digitaal printen en latextechnologieën voor de binnenhuisarchitectuur te realiseren. Met de technologie van HP kunnen zij creatieve grenzen verleggen en binnen een veel korter tijdbestek zeer creatieve wanddecoraties ontwerpen. Bij de nieuwe versie van HP WallArt draait het allemaal om het creëren van nieuwe zakelijke mogelijkheden voor klanten van HP Latex doordat ze snel en naadloos contact kunnen leggen met winkeliers en e-commerce-sites. De nieuwe functionaliteit kan nieuwe klantsegmenten openen en uiteindelijk nieuwe inkomsten creëren." Joan Perez Pericot